جلسه

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه راهیان نور 29 درصد حوزه جمعیتی گردشگری کشور را دارد. گفت: تعداد بازدیدکنندگان از مناطق راهیان نور از 400 هزار نفر به 5 میلیون‌نفر و از یک استان به هفت استان رسیده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ نادر ادیبی که در اولین نشست تخصصی فوریت‌های پزشکی راهیان نور سخن می‌گفت، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوعات فرهنگی بیان کرد: دو مسئله در فرهنگ عمومی کشور نقش موثری دارد؛ نخست تفحص و تشییع شهدا و بعد راهیان نور.

وی ادامه داد: کشور در شرایطی قرار دارد که از هجمه دشمن در امان نیستیم و برای گذشت از طوفان‌های عظیمی که دشمنان انسانیت در دنیا به راه انداخته‌اند باید خودمان را قوی کنیم و عبور از این هجمه‌ها با تقویت پایه‌های مقاومت در برابر استکبار که مردم هستند، امکان‌پذیر است.

ادیبی اظهار کرد: هرچقدر مردم را در مقابل این هجمه‌ها مقاوم‌تر کنیم برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری، مقتدرتر و با اطمینان بیشتر این مسیر را ادامه دهیم. اگر این‌طور نباشد، قطعا ضربه خواهیم خورد و به سرانجام نمی‌رسیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در این سال‌ها هجمه جنگ نرم دشمن باعث ایجاد صدماتی شده است. تغییر در قسمت‌هایی از سبک زندگی مردم وجود همین هجمه‌ها و جنگ نرم است. جنگ نرم برای تغییر باورهای مردم و سیرت انقلاب اسلامی به وجود آمده است. مسئله استکبارستیزی و مقابله با هجمه جریان فرهنگی دشمن برای دشمنان اهمیت دارد که ما نباید این‌ها را از دست بدهیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به ایجاد الگوهایی در طول دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز در جهان جریان عظیمی از آزادی‌خواهی در پیش رو داریم که منشأ آن ملت ایران است. ما برای اینکه بتوانیم به اهداف‌مان در جریان فرهنگی داخل کشور دست یابیم، باید معارف مختلفی که بیان‌گر عمق بینش دینی مردم است عرضه کنیم.

وی گفت: راهیان نور به عنوان یکی از عناصر تعیین‌کننده‌ی ایجاد استقامت در مقابل جبهه فرهنگی جنگ نرم دشمن شناخته شده است که شاهد اثرات راهیان نور در بین مردم بوده‌ایم.