تفتان

رئیس اداره میراث فرهنگی خاش گفت: خاش با دارا بودن مواهب طبیعی و آثار پر شمار تاریخی به عنوان قطب مهم گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

ملک مسعود ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا – منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: تفتان سربلند به عنوان آتشفشان نیمه فعال و قله 4050 متری، گل فشان طبیعی پیر گل، دریاچه زیبا و طبیعی سردریا، رودخانه‌های زیبا در کارواندر، ایرندگان، مرنتاک و کاوارای، ارتفاعات پنج انگشت، سیاه بند، مورپیش و بیرک، درختان سرو کهنسال سنگان، دهپابید و کوشه، قلعه‌های تاریخی حیدرآباد، ناصری، کمال آباد، ایرندگان، بازارچه سرپوش، مسجد جامع و مناره زیبای آن، زیبایی معماری در مساجد جامع توحیدیه، حنفاء و الخلیل در عصر کنونی به این شهرستان ابهت ویژه‌ای بخشیده است.

وی اضافه کرد: خاش در ابعاد مختلف پر از ظرفیت و پتانسیل و سرشار از نعمت‌های خدادادی است که نیاز به معرفی دارند. در روزهای اخیر چندین نفر از هموطنان در قالب تور گردشگری از قلعه‌های حیدرآباد خاش دیدن کردند. مهمانان و گردشگران ایرانی در بازدید از بخش‌های مختلف این اثر تاریخی، مواهب زیبای طبیعی و تاریخی منطقه خاش را بسیار جذاب و منحصربه‌فرد توصیف کردند.