بوسنی

یک شرکت سازنده املاک و مستغلات در دبی از سرمایه‌گذاری 4.3 میلیارد دلاری برای ساخت منطقه گردشگری در بوسنی و هرزگوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این شرکت اماراتی قرار است با هزینه میلیارد دلاری خود، یک منطقه گردشگری در نزدیکی «سارایوو» پایتخت بوسنی و هرزگوین ایجاد کند.

کشور بوسنی که در آن مسلمانان پرجمعیت‌ترین قوم را تشکیل می‌دهند، در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل ملاحظه گردشگران خارجی به ویژه از منطقه خاورمیانه بوده و تعداد روزافزونی از خریداران خارجی به سبب مناظر زیبای کوهستانی اقدام به خرید املاک و مستغلات در این منطقه کرده‌اند.

«اسماعیل احمد»، مدیر کمپانی اماراتی «بوروج» در این‌باره گفت: سرمایه‌گذاری اولیه در «سارایوو» برابر با 920 میلیون دلار خواهد بود و پس از آن به تدریج و در طول مدت هشت سال رقم 4.3 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این منطقه گردشگری لوکس در 20 کیلومتری سارایوو در مساحتی برابر با 1.3 میلیون متر مربع احداث خواهد شد و شامل هزاران واحد اقامتی، هتل و همچنین بزرگ‌ترین مرکز خرید در کشور بوسنی خواهد بود.

قرار است ساخت و ساز این منطقه توریستی از ماه آوریل یا می سال آینده در صورت حل و فصل مسائل قانونی و همچنین کسب اجازه از شهرداری مربوطه آغاز شود که بر این اساس این منطقه گردشگری برای مدت 99 سال در اجاره این کمپانی اماراتی خواهد بود.

مدیر شرکت توسعه عمرانی «بوروج» در ادامه افزود: هدف از این پروژه منحصر به فرد تبدیل کردن بوسنی و هرزگوین به عنوان قطب گردشگری در منطقه جنوب شرقی اروپا و همچنین ارائه منابع طبیعی غنی این کشور در دسترس مشتریان داخلی و بین‌المللی است.

پس از پایان جنگ بوسنی (1999- 1995) که جان بیش از 100 هزار نفر را گرفت، این کشور به ندرت توانسته سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند، اما در حال حاضر گردشگری به عنوان صنعتی در حال توسعه در این کشور تلقی می‌شود و در پنج ماه ابتدایی سال 2015 میزان حضور توریست خارجی در این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

مطالعه سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی می‌کند که سال 2020 سومین نرخ رشد گردشگری جهان را از آن خود خواهد کرد.