مناطق آزاد

نشست معاونان گردشگری مناطق آزاد کشور برگزار و محورهایی از جمله ارتقا کیفیت خدمات، تشکیل شورای هماهنگی و میزان پیشرفت فعالیت‌های گردشگری بررسی شد.

علیرضا رحیمی مدیر گردشگری مناطق آزاد کشور به خبرنگار مهر گفت: در نشست هم اندیشی معاونان گردشگری مناطق آزاد کشور که چند روز پیش در جزیره قشم برگزار شد، درباره ۵ محور اصلی موضوعات مربوط به گردشگری در مناطق آزاد بررسی شد.

رحیمی ادامه داد: یکی از محورهای مورد بحث در این نشست تشکیل ساختار و نحوه برگزاری و موضوعات شورای هماهنگی گردشگری بود. از آنجا که شورای هماهنگی گردشگری در مناطق آزاد در حال تشکیل است، درباره فعالیت های این شورا با معاونان گردشگری صحبت شد.

وی افزود: نحوه ارتقای کیفیت خدمات در حوزه گردشگری مناطق آزاد کشور نیز از جمله محورهای دیگری بود که به موضوع جگونگی ارتقای کیفیت خدمات می پرداخت و اینکه چطور مراکز گردشگری، حمل و نقل، واحدهای اقامتی و پذیرایی بتوانند میزبان بهترین برای گردشگران باشند. اجرایی کردن برنامه های عملیاتی در سال ۹۴ از جمله توسعه منابع و جاذبه ها، دسترسی ها سرمایه گذاری در مناطق محور دیگر صحبت های معاونان گردشگری بود. مشارکت جوامع محلی و اینکه چطور از جامعه محلی برای میزبانی از گردشگران استفاده کرد و چطور آموزش ببینند و چه گواهی نامه ای دریافت کنند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رحیمی گفت: بررسی میزان پیشرفت فعالیت های گردشگری در نیمه اول سال ۹۴ نیز محور دیگر مورد بحث بود.