استان فارس

بخش ویژه استان فارس پورتال «بزنیم بیرون» با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و تفریحی این استان در آستانه عید سعید قربان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا منطقه فارس، پورتال جامع گردشگری فارس در هفت بخش کلی شامل «طبیعت‌گردی»، «هنرگردی»، «تاریخ‌گردی»، «گردشگری مذهبی»، « شهرگردی»، «چطوری بخریم؟» و «کجا بمونیم؟» راه‌اندازی شده که هرکدام از دسته بندی‌ها به معرفی کامل جاذبه‌های این استان می‌پردازد.

این پورتال در بیش از 47 موضوع اقدام به شناسایی و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی استان فارس کرده است تا از این طریق اطلاعات جامعی را در رابطه با هرکدام از این اماکن و ظرفیت‌ها در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

در پورتال جامع گردشگری فارس داده‌های کاملی از قبیل معرفی مکان، اطلاعات تماس، محل قرارگیری و جانمایی روی نقشه، نحوه دسترسی به مکان مورد نظر با خودروی شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی، ویژگی‌ها و مشخصات، امکانات، نحوه و محدودیت‌های استفاده، پیشنهادات ویژه، تاریخچه، سیمای عمومی، زمان مناسب بازدید، سئانس‌ها، نقاط مثبت و منفی، گالری تصاویر، گالری صوت و فیلم و … در قالبی زیبا و نوین به مخاطبان عرضه می‌شود.

از جمله موارد بسیار کلیدی در این پورتال می‌توان به بخش برنامه‌ریز تفریح و سفر به منظور معرفی بهینه اماکن و ظرفیت‌ها اشاره کرد؛ به نحوی که کاربران در بخش «برنامه ریز» پرتال بزنیم بیرون می‌توانند هزینه مد نظر، زمان مورد نیاز و بخش‌های مورد علاقه خود را ارایه داده و از نزدیک‌ترین مکان‌ها مد نظر خود بر اساس داده‌های اعلامی استفاده کنند.

“بزنیم بیرون” تنها مجموعه هوشمندی است که بر مبنای منطقه محل سکونت، میزان وقت موجود برای تفریح، گروه‌های سنی، جنسیت و علاقه مندی‌های مخاطبان، آنان را دسته بندی کرده و اقدام به معرفی پیشنهادات تفریحی و گردشگری به آن‌ها می‌کند.

از دیگر سو بخش‌های «اخبار» و «مجله خبری» نیز دو حوزه اصلی فعالیت پرتال بزنیم بیرون به شمار می رود که ماموریت «اطلاع رسانی» و «آگاهی بخشی» را بر عهده دارند. به نحوی که اخبار مربوط به جاذبه‌ها و رویدادها ذیل همان مکان نمایش داده خواهد شد و کاربران با مراجعه به هر کدام از بخش های این پرتال، می توانند به آرشیو تمامی اخبار و گزارش های مربوطه دسترسی داشته باشند.

در کنار این موارد، تمام کاربران و مشاغل مرتبط می‌توانند با عضویت رایگان در پرتال «بزنیم بیرون» نسبت به ثبت مکان‌ها و رویدادهای جدید در سطح استان فارس اقدام کرده و از امکانات متنوعی همچون برنامه ریز پیشرفته و معرفی رایگان به مخاطبان استفاده کنند.

این پرتال،‌ از اسفندماه 93 در کشور کار خود را آغاز کرد و اکنون معرفی جاذبه‌های استان فارس با محوریت شهر شیراز را در دستور کار قرار داده است. این پرتال در تارنمای www.bezanimbiroon.ir قابل رویت است.