اندبیل

اجرای طرح گردشگری احداث تله‌کابین و مجموعه اقامتی پذیرایی و تفریحی در روستای هدف گردشگری اندبیل شهرستان خلخال دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل به همراه معاون سرمایه‌گذاری این اداره کل، فرماندار شهرستان خلخال و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روند اجرایی طرح احداث تله‌کابین و مجموعه اقامتی پذیرایی و تفریحی اندبیل خلخال بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اجرایی این طرح قرار گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری استان در این بازدید تصریح کرد: طی قراردادی رسمی زمینی به مساحت 105 هزار مترمربع برای اجرای طرح گردشگری احداث تله‌کابین و مجموعه اقامتی پذیرایی و تفریحی اندبیل خلخال به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد که به دلیل بروز برخی اختلافات در مورد تملک زمین ، اجرای این طرح با مشکلاتی روبه رو شده بود.

عسگر سنگی با اشاره به حل شدن این مشکل با جابجایی بخشی از زمین مورد درخواست سرمایه‌گذار افزود: با حل شدن مشکل یاد شده، مقرر شد که ضمن تمدید دوباره قرارداد سرمایه‌گذار و مدیریت امور اراضی، سرمایه‌گذار نیز ظرف یک هفته نسبت به ارائه برنامه زمان‌بندی شده اقدام کند.

فرماندار خلخال نیز از سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواست تا با جدیت وارد عمل شده و عملیات اجرایی این طرح را ادامه دهد و در ادامه اظهار کرد: فراهم کردن بستر گردشگری در شهرستان خلخال و افزایش مدت ماندگاری گردشگران به عنوان یکی از اهداف ستاد تسهیلات سفر این شهرستان در گرو تکمیل این گونه زیرساخت‌های گردشگری است.

علی نظری شهرستان خلخال را پل ارتباطی گردشگران استان‌های شمال غرب به مرکز کشور دانست و گفت: تنوع گردشگری این شهرستان به ویژه تفرجگاه اندبیل به عنوان یکی از نمونه‌های بی‌نظیر اکوتوریستی در منطقه شمال غرب کشور، شایسته توجه به زیرساخت های لازم است و باید به این موضوع مهم به صورت ویژه پرداخته شود.