نقشه راه گردشگری

کتاب «نقشه راه گردشگری» (مجموعه سخنان و فرامین مقام معظم رهبری پیرو اهمیت گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، مهمان‌نوازی و مسافرت) توسط علی‌رضا کاظمی احمدآبادی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب با فصل‌هایی همچون: توسعه گردشگری ایران، گردشگری از منظر دین اسلام و بزرگان، جایگاه گردشگری در اقتصاد، جایگاه گردشگری در اقتصاد مقاومتی، گردشگری حلال، گردشگری و اشتغال و سخنان مقام معظم رهبری پیرو اهمیت گردشگری همراه است.

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: «با توجه به زیبایی‌ها و وجود جاذبه‌های جغرافیایی، گردشگری،‌ فرهنگی، مذهبی، تاریخی و تنوع قومی موجود در همه نقاط ایران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، از دل شهرهای بزرگ تا روستاهای زیبای دورافتاده، این جذابیت‌ها را می‌توان مشاهده کرد که مقام معظم رهبری با ظرافت خاص و دوراندیشی خود به آن‌ها اشاره کرده‌اند. با توجه به بیانات گران‌قدر رهبری در اکثر نقاط کشور در مورد مزیت و اهمیت گردشگری به اهمیت توسعه گردشگری کل کشور می‌توان پی برد.

این سخنان دقیق و شیوا انگیزه کامل و جامعی شد که بنده به عنوان یک جوان ایرانی در مدت چند سال این سخنان را از منابع معتبر جمع‌آوری کنم تا هم رسم‌الخطی باشد برای فعالیت، پژوهش، سرمایه‌گذاری و کار در عرصه گردشگری برای جوانان امثال بنده؛ هم در اختیار بخش خصوصی عاشق و زحمتکش و مسئولین عزیز در همه بخش‌ها، قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف جهت ساختن ایرانی آباد و پیشرفته با فرهنگی پیشرو با معیارهای اصیل ایرانی اسلامی برای نسل‌های امروز و آینده قرار گیرد.»

همچنین در پشت جلد کتاب بخشی از سخنان مقام معظم رهبری آمده است: «یک نفری برای من نقل می‌کرد، می‌گفت رفته بودیم یونان؛ ما را به مراکز گردشگری گوناگون می‌بردند و آن‌ها را به ما نشان می‌دادند؛ از جمله به نقطه‌ای بردند، گفتند این‌جا همان جایی است که سپاهیان ایرانی آمدند این‌جا، از ما شکست خوردند. مردم را به یک بیابان خالی می‌برند و نشان می‌دهند که این‌جا آن‌جایی است که ایرانی‌ها در آن دوره لشکرکشی کردند و در این‌جا شکست خوردند. یک فضای خالی را نشان می‌دهند، یک ماده‌های تاریخی را با یک فضای خالی اثبات می‌کنند. خوب، این‌جا نزدیکی کازرون – آن‌طوری که شنیدم مجسمه والرین است، امپراتور روم، که زانو زده در مقابل پادشاه ایران. خیلی خوب، این‌جا را بروید نشان بدهید؛ این به آن در! این همه نقاط مثبتی که می‌تواند گذشته ما را نشان بدهد.»

کتاب «نقشه راه گردشگری» در 162 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 10500 تومان در انتشارات مهکامه منتشر شده است.