گردشگری

برنامه جامع گردشگری کشور تا پایان سال ۹۴ نهایی و برای اجرا آماده می‌شود برنامه جامع گردشگری کشور تا پایان سال جاری تهیه و آماده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه جامع گردشگری کشور با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاستها و رویکردهای رئیس جمهور محترم و با استفاده از مطالعات، گزارش‌های قبلی و وضعیت فعلی گردشگری کشور و ظرفیتهای فراوان بخش‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی-زیارتی و گردشگری سلامت تا پایان سال ۱۳۹۴ تهیه می شود، تا از ابتدای برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور از سال ۱۳۹۵ به اجرا درآید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک شورای راهبردی برای مدیریت، تکمیل و نظارت بر چگونگی تهیه برنامه جامع گردشگری کشور انتخاب شده است، یادآور شد: شورای معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعدادی از اساتید رشته‌های ذیربط دانشگاه و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی، عضو این شورای راهبردی هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تا پایان سال جاری برنامه جامع گردشگری کشور نهایی و جهت تصویب به شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تقدیم خواهد شد.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر در برخی استان‌ها برنامه‌ها و اقداماتی در راستای تهیه طرح‌های توسعه گردشگری صورت می‌گیرد، اما ما به یک برنامه جامع و کامل نیاز داریم که جزئیات مشخص و شفافی را در رابطه با توسعه صنعت گردشگری در اختیار استانها قرار دهد.

معاون رئیس جمهور از تمامی دست‌اندرکاران، مطلعین، دانشگاهیان و اندیشمندان عرصه گردشگری در داخل و خارج از کشور خواست تا چنانچه نظر، پیشنهاد و یا طرحی برای بارورشدن برنامه جامع گردشگری کشور دارند به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال کنند.

وی افزود: امیدواریم برنامه جامع گردشگری کشور قبل از آغاز برنامه ششم توسعه به تصویب شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برسد و به عنوان دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی در فرآیند توسعه گردشگری کشور مورد استفاده قرار گیرد