نمایشگاه

سازمان میراث فرهنگی فراخوان حضور دفاتر خدمات مسافرتی، اتحادیه ها، موسسات و فعالان گردشگری را در ده نمایشگاه بین المللی گردشگری داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از فعالان، شرکت ها، موسسات، دفاتر، اتحادیه ها، با شخصیت حقوقی ثبت رسمی که مجاز به انجام فعالیت های گردشگری مطابق اساسنامه بوده و سابقه و تجارب لازم در برگزاری نمایشگاه های خارجی گردشگری (براساس تشخیص صلاحیت کمیته سیاست گذاری و برنامه ریزی نمایشگاه های خارجی) را داشته و از استطاعت و توان مالی، فنی و سابقه شهرت برخوردار هستند، برای برپایی غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های گردشگری خارجی دعوت کرد.

یکی از این نمایشگاهها جاتای ژاپن است که ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار می شود. نمایشگاه بازار سفر فرانسه نیز ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر و نمایشگاه ماتای مالزی نیز ۲۷ تا ۲۹ همین ماه برگزار خواهد شد.

همچنین نمایشگاه OIC امارات که به موضوع گردشگری حلال می پردازد نیز در ماه اکتبر برگزار خواهد شد اما نمایشگاه ITB سنگاپور نیز ۲۱ تا ۲۳ اکتبر و نمایشگاه CITM چین نیز ۱۳ تا ۱۵ نوامبر و نمایشگاه سفر و گردشگری هند هم در ژانویه سال ۲۰۱۶ برپا می شود.

این سازمان فراخوان شرکت در نمایشگاه های سال ۲۰۱۶ را نیز داده است از جمله شرکت در نمایشگاه EMITT ترکیه که از ۲۸ تا ۳۱ ژانویه و BIT ایتالیا که از ۱۱ تا ۱۳ فوریه برگزار خواهد شد. روسیه نیز قرار است نمایشگاه گردشگری خود را با عنوان ITM از ۱۹ تا ۲۲ مارچ برپا کند.

اولویت شرکت در نمایشگاههای گردشگری سازمان میراث فرهنگی با نمایشگاه روسیه است این اولویت بندی پس از تغییر مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت یازدهم تغییر کرده است چرا که نمایشگاه گردشگری روسیه در دولت گذشته جزو اولویت های آخر بود.