جاذبه های گردشگری

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از گردشگران تابستانی خواست تا جاذبه های گردشگری مسیر سفر خود را نیز شناسایی و بازدید کنند.

ستاد های اجرایی خدمات سفر استانها و شهرستانهای مختلف کشور با تدارک  برنامه های فرهنگی، رفاهی وآماده سازی  مکانهایی برای اسکان؛ آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران تابستانی  متناسب با ظرفیت استان را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر؛  ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خداجوی ایران اسلامی؛  طی اطلاعیه شماره ۲  توصیه هایی به شرح ذیل را اعلام کرد:

۱- با عنایت به اینکه هموطنان عزیز در تدارک سفر برای تعطیلات عید سعید فطر هستند لذا توصیه می شود زمان رفت و برگشت خود را به به گونه ای مدیریت نمایند تا با ترافیک های ایام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان؛ سفر رفت خود را  قبل از شروع تعطیلات ویا سفر بازگشت خود را  به روز های بعد از تعطیلات موکول کنند.

۲-  ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها و شهرستانهای مختلف کشور با تدارک  برنامه های فرهنگی، رفاهی و آماده سازی  مکانهایی برای اسکان؛ آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران تابستانی  متناسب با ظرفیت استان را دارند لذا از هموطنان عزیز تقاضا میشود در مقصد با کسب اطلاع از محل  برگزاری رویداد های فرهنگی و جشنواره هایی که در سطح استان برگزار می شود و همچنین  و با شناسایی مکانهایی که برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شده است از این خدمات استفاده کند.

۳- به مسافران و گردشگران عزیز توصیه میشود از جاذبه های گردشگری طول مسیر سفر خود بازدید کنند و گردش را صرفا به شهر مقصد موکول نکنند؛ لازم به ذکر است شهر ها و روستاهای کوچک بین مسیر سفر دارای جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات مناسبی است که میتواند خاطره خوبی از مسیر سفر را برای هموطنان فراهم کند. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اینگونه اطلاعات با  سامانه ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

۴- ضمن تشکر از هموطنان عزیز در رعایت شئونات اسلامی و عرف اجتماعی، تقاضا می شود به موضوع حفظ محیط زیست و حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی کشور در بازدید از اینگونه مناطق توجه جدی معمول دارند.

۵- مسافران، گردشگران و زائران گرامی می توانند برای کسب اطلاعات راهها و وضعیت تردد در مسیر سفر با شماره ۱۴۱ و برای آگاهی از وضعیت آب هوای شهر مقصد و مسیر سفر  با شماره ۱۳۴ و برای اعلام حوادث و تصادفات و سایر خدمات انتظامی با شماره های ۱۱۰ و ۱۲۰ تماس حاصل نمایند ضمنا سامانه ۰۹۶۲۹ آماده ارائه اطلاعات گردشگری و همچنین دریافت نظرات، پیشنهادات و رسیدگی به شکایات هموطنان از خدمات سفر و گردشگری است.