گردشگری

نماینده رشت گفت: افزایش ضمانت بانکی آژانس‌های مسافرتی خلاف قانون است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، جبار کوچکی‌نژاد گفت: در بخش گردشگری خارجی جایگاه مناسبی نداریم و از گردشگری داخلی هم به خاطر ضعف اقتصادی کمتر بهره برده می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری برای مجلس اظهارکرد: تلاش مجلس شورای اسلامی این است که ضمن کم کردن بخش مالیات‌ها در این حوزه، عوارض شهرداری‌ها را برای دفاتر خدمات مسافرتی حذف کند تا بتوانند خدمات خود را هر چه بهتر و بیشتر به گردشگران ارائه دهند.

وی با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد شود تا بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تشویق شود و شاهد رشد این بخش و حوزه باشیم، افزود: افزایش ضمانت بانکی آژانس‌های مسافرتی خلاف قانون است؛ در برنامه ششم توسعه توجه و تأکید زیادی به بخش گردشگری شده و برنامه‌های زیادی در این بخش وجود دارد٬ حتی سال گذشته اهدای وام به بخش گردشگری در دستور کار قرار گرفت تا این بخش پابرجا بماند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه خدمات گردشگری در کشور پایین است٬ بیان کرد: دولت باید به رشد و توسعه گردشگری کمک کند، نه اینکه با افزایش ضمانت بانکی مشکلاتی را ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اظهارات معاون گردشگری مبنی بر اینکه مبلغ ضمانت بانکی بر اساس قانون و با محاسبه تورم تعیین شده است٬ گفت: طبق آنچه که اعلام شده، تورم در حال کاهش است؛ پس نباید این افزایش اتفاق بیفتد و مجلس هم چنین امری را تأئید نمی‌کند و به طور حتم این موضوع از طریق دفاتر مربوطه پیگیری خواهد شد.