آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در حال حاضر مبادی ورودی اکثر شهرهای استان به محلی برای انباشت نخاله‌ها تبدیل شده که جا دارد نهادهای ذی‌ربط هر چه سریع‌تر سیاست‌های لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، فرزین حق‌پرست در جلسه ستاد تسهیل خدمات سفر استان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال، بیش از 326 هزار و 771 نفر از مراکز اقامتی استان استفاده کردند. این میزان اقامت، آمار مربوط به 28 اسفندماه پارسال تا 13 فرودین ماه سالجاری است.

به گفته وی برگزاری جشنواره عسل و لبنیات در سراب، جشنواره کباب در بناب، جشنواره ورنی در اهر، جشنواره زغال‌اخته در کلیبر و کورس اسب‌سواری در رحمانلو و جشنواره ملی صنایع‌دستی از مهمترین جشنواره‌های امسال است که در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

حق پرست، انداختن زباله به طبیعت را یکی از مهمترین معضلات استان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 تن زباله در منطقه آینالو جلفا وجود دارد که بعد از ماه مبارک رمضان تعدادی از انجمن‌های مردم نهاد همچون رفتگران طبیعت و حتی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی این منطقه از زباله اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مبادی ورودی شهرهای استان تابلو و راهنمای مسیر وجود ندارد، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر مبادی ورودی اکثر شهرهای استان به محلی برای انباشت نخاله‌ها تبدیل شده که جا دارد نهادهای ذی‌ربط هر چه سریع‌تر سیاست‌های لازم را اتخاذ کنند.