کمپینگ‌ها

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: تا پایان امسال سه تا چهار کمپ، اکوکمپ و مجتمع بین‌راهی به ظرفیت اقامتگاه‌های کشور اضافه می‌شود.

«عبادرضا اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا با بیان این‌که برای ایجاد کمپینگ‌های گردشگری چند نقطه شناسایی شده که درحال تهیه‌ی گزارش و رایزنی با استان‌های مربوطه هستیم، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با استان مازندران نوشته شده تا اکوکمپ کوهستانی در کنار چشمه‌های “باداب‌سورت” ایجاد شود. فعلا منتظر نظر استاندار هستیم. قرار است کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فاز یک این مجموعه را با سرمایه‌گذاری خود آغاز کند تا سرمایه‌گذار توانمندی برای ادامه پروژه اعلام آمادگی کند.

او با بیان این‌که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای اجرای پروژه‌هایی که در دستور دارد نمی‌تواند معطل سرمایه‌گذار بماند برای همین کار را آغاز می‌کند، ادامه داد: هم‌اکنون درحال رایزنی با اداره منابع طبیعی هستیم تا در منطقه کلاردشت اکوکمپ سلامت راه‌اندازی کنیم. اگر منابع طبیعی نظر خود را سریع‌تر اعلام کند ما هم جدی‌تر وارد عمل می‌شویم.

وی همچنین به گزارش‌هایی که از کاروانسرایی صفوی در مسیر مرند تبریز برای تبدیل به مجموعه‌ای بین‌راهی تهیه شده است، اشاره کرد و افزود: درحال حاضر مسوولیت این کاروانسرا با 22 اتاق و ظرفیت اسکان 40 نفر با اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است که اگر قرارداد بسته شود از این ظرفیت برای تبدیل به مجموعه‌ای بین‌راهی استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: این کاروانسرا قبلا بازسازی شده؛ اما گزارش‌های کارشناس ما نشان می‌دهد که به مرمت و تعمیر جزیی نیاز دارد.

اسلامی همچنین از بستن قراردادی با شهرداری مشهد برای راه‌اندازی کمپ گردشگری غدیر خبر داد و گفت: اگر استانداری‌ها، شهرداری‌ها و همچنین اداره‌های منابع طبیعی همکاری خوبی داشته باشند، تا پایان سال حتما سه تا چهار کمپ و اکوکمپ به ظرفیت اقامتی کشور اضافه می‌شود.