گردشگری

براساس فهرست جدید وب‌سایت گردشگری «مسترکارت» از گردشگرپذیرترین شهرهای جهان در سال 2015، پیش‌بینی شده لندن در رتبه اول و دوبی در رتبه چهارم قرار خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، سال 2015 هنوز به نیمه نرسیده، اما برخی نهادهای گردشگری آمار بازدیدها را منتشر کرده‌اند که در این میان، وب‌سایت «مستر کارت» فهرستی از محبوب‌ترین شهرهای دنیا را تهیه کرده است.

این گزارش پیش‌بینی کرده است که لندن، پایتخت انگلیس با 18.8 میلیون گردشگر بین‌المللی، همچنان رتبه اول محبوبترین شهرهای جهان را در سال 2015 در اختیار خواهد گرفت.

سه شهر بعدی این جدول هم جایگاه سال 2014 خود را حفظ خواهند کرد؛ بانکوک تایلند به طور میانگین میزبان 18.2 میلیون گردشگر خواهد بود و پس از آن پاریس با 16.5 میلیون مسافر در رتبه سوم قرار دارد.

شهر خاورمیانه‌ای دوبی نیز 14 میلیون و 256 گردشگر را به خود جذب و مقام چهارم را کسب کرده است.

استانبول، شهر توریستی ترکیه از سال گذشته دو پله بالاتر آمده و با 12 میلیون و 555 هزار گردشگر در جایگاه پنجم نشسته است. نیویورک هم با کمی اختلاف رتبه ششم این فهرست را دارد و نسبت به سال گذشته یک قدم جلوتر رفته است.

هفتمین شهر محبوب گردشگران جهان سنگاپور با 11 میلیون و 875 هزار مسافر خارجی است. پس از آن سئول – پایتخت کره‌جنوبی – همچون سال گذشته در مقام نهم جای گرفته است.

رتبه‌های دهم تا بیستم این جدول از سال 2014 تغییر نکرده‌اند و شهرهای هنگ‌کنگ (هشت میلیون و 658 هزار)، توکیو (هشت میلیون و 658 هزار) و بارسلون اسپانیا (هفت میلیون و 634 هزار) گردشگر را در سال 2015 میلادی به خود جذب کرده‌اند.

رتبه سیزدهم جدول «مستر کارت» از آن آمستردام هلند است که هفت میلیون و 637 هزار مسافر داشته و رم که جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده، میزبان هفت میلیون و 407 هزار گردشگر بوده است.

میلان، تایپه، شانگهای و وین در رتبه‌های پانزدهم تا هجدهم این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. پراگ پایتخت جمهوری چک، با پنج میلیون و 468 هزار گردشگر نوزدهمین رتبه را برای خود حفظ کرده و جایگاه بیستم جدول پرطرفدارترین شهرهای جهان با توجه به میانگین سفر گردشگران نصیب لس‌آنجلس شده است. این شهر آمریکایی در پنج ماه نخست سال 2015 میزبان پنج میلیون و 199 هزار توریست بوده است.