مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، رشد گردشگری ایران در سال گذشته را 9 درصد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گردشگری دوباره به گفتمان غالب کشور برگشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه سمنان،«علی تیموری » در سفر به سمنان،اظهار کرد:سازمان جهانی گردشگری رشد سالانه گردشگری ایران را 4.8 درصد برآورد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد:با توجه به پتانسیل‌های موجود،رشد گردشگری ایران در سال‌های آینده فراتر از رقم پیشبینی شده باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در سال گذشته پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده است، گفت: این رقم تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به 20 میلیون نفر برسد.

تیموری تاکید کرد: دستیابی به 20 میلیون گردشگر نیاز به همکاری بدنه دانشگاهی، سازمان‌های دولتی و بخش غیردولتی دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است،گفت: اگر بخواهیم گردشگری محور توسعه پایدار باشد باید تمام دستگاه‌های اجرایی در امر توسعه گردشگری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس مقایسه جایگاه گردشگری ایران با سایر کشورهای همسایه از جمله ترکیه صحیح نیست و باید مشکلات ایران از جمله شرایط پس از جنگ تحمیلی،هجمه‌های جهانی علیه ایران و … و تاثیر این مشکلات بر صنعت گردشگری نیز بررسی شود.

تیموری گفت: کشور ترکیه از سال 1970 فاز برنامه ریزی برای گردشگری را آغاز کرده است و البته باید به این نکته نیز توجه کرد که گردشگری ایران در حال طی روند رو به رشدی است.

وی خواستار تطبیق سرفصل‌های آموزشی رشته‌های گردشگری با واقعیت های گردشگری دنیا شد و گفت: متاسفانه در کشور ما موارد آموزشی در این زمینه به روز نیست.

تیموری ،یکی از راههای رشد صنعت گردشگری را برداشتن فاصله بین دانشگاه و بدنه اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: جذب گردشگر خارجی، ساماندهی و رونق گردشگری داخلی و استفاده از ICT در گردشگری از برنامه‌های در دست اجرا برای رشد گردشگری کشور است.