آثار تاریخی

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول پس از اطلاع رسانی درباره تعرض و تخریب محوطه های اقماری چغامیش برکنار شد اما مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان اعلام کرد که می خواهیم این سمت را جوانان به عهده بگیرند.

افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان دراین باره به خبرنگار مهر گفت: از مدتها پیش بحث جابه جایی آقای غلامعلی باغبان کوچک به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی دزفول مطرح بود.

وی در پاسخ به علت برکناری باغبان گفت: دلیل خاصی ندارد! خواستیم این وظیفه را به افراد جوان تر بسپاریم.

مراسم تودیع و معارفه مدیر میراث فرهنگی دزفول امروز برگزار شد و به جای او، یعقوب ذلقی که مدیریت پایگاه میراث فرهنگی جندی شاپور و ایوان کرخه را بر عهده دارد، مدیریت میراث فرهنگی دزفول را نیز پذیرفت.

همچنین امروز چهارشنبه سی ام اردیبهشت ماه اسدالله درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی گفت: در پی تعرض به یکی از تپه های مجاور تپه باستانی چغامیش در استان خوزستان و حساسیت بالای مردم عزیز کشور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیات ویژه نظارتی را به منظور بررسی های لازم و دقیق تربه خوزستان اعزام کرد. پس از بررسی های دقیق ترمشخص شد متاسفانه چند تن از پرسنل میراث فرهنگی دزفول با سوء استفاده از موقعیت شغلی و اداری با صدور مجوز غیرقانونی مرتکب تخلفاتی شده اند. پرونده تخلفات این افراد به نماینده رئیس سازمان در هیات های تخلفات اداری سازمان که مسئولیت آن با معاونت امور مجلس، حقوقی و استان ها است تحویل شده و قرار است جلسه اضطراری هیات تخلفات اداری پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه تشکیل و با فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.