گردشگری

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: باید به بخش خصوصی بها دهیم نه اینکه در شعار مدافع بخش خصوصی باشیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان در خوانسار، محسن یارمحمدیان روز گذشته (پنج‌شنبه) در همایش گردشگری، سرمایه ملی و نگاه به آینده در دانشگاه پیام نور شهرستان، اظهار کرد: برای پیشبرد کارها در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حداقل باید 15 ارگان و نهاد به آن کمک کند و به دلیل اینکه حوزه گردشگری در کشور بسیار وسیع است، اگر یکی از این زنجیره‌ها قطع شود، به طور کل کارایی‌ها از دست می‌رود.

وی ادامه داد: کاستی‌ها را می‌پذیریم، اما بخشی از آن به شرایط عمومی دولت و خود شهرستان‌ها مربوط می‌شود و فرمانداران باید کمک کنند. همچنین یکی از ضعف‌های ما در کشور این است که شعارهای قشنگی می‌دهیم، اما حرف‌هایمان کاربردی نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در استان 22 هزار جاذبه تاریخی داریم، گفت: باید به بخش خصوصی بها دهیم نه اینکه در شعار مدافع بخش خصوصی باشیم، اما در عمل به گونه‌ای رفتار ‌کنیم که بخش خصوصی فرار را بر قرار ترجیح دهد. باید با این بخش تعامل داشته باشیم و راه را برایشان هموار کنیم.

یارمحمدیان با بیان اینکه امروزه سهم ایران از گردشگری دنیا تنها نیم درصد است، خاطر نشان کرد: شعار می‌دهیم که استان اصفهان دیگر توان توسعه کشاورزی و صنعتی را ندارد و در شعار همه معتقدیم که گردشگری خوب است، اما چوب لای چرخ بخش خصوصی می‌گذاریم، به گونه‌ای که برای گرفتن یک وام باید کوچه پس کوچه‌های اداری را بگذرانند.

‌گردشگر به دنبال یک فضای امن است

‌‌مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امروز اگر خوانسار به عنوان محور گردشگری می‌درخشد، به دلیل ایمن بودن منطقه است.

به گزارش‌ ایسنا‌ منصور شیشه فروش نیز در این همایش اظهار کرد: همه به دنبال این هستیم که فضای توسعه پایدار را در منطقه ایجاد کنیم و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مولفه‌های آن به وضوح اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ایمنی بر همه امور مقدم است، ادامه داد: فن، هنر و دانش یک مدیر این است که نظم را بر سیستم بی نظمی که در اثر وقوع یک حادثه ایجاد شده است، برگرداند‌.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حوادث طبیعی همچون خشکسالی برای کشور هم رخ می‌دهد و باید در جهت پیشگیری از آنها برنامه ریزی‌های لازم انجام شود، برای نمونه در سال‌های گذشته در خوانسار سیلابی رخ داد و بعد از آن اقداماتی برای جلوگیری از حوادث احتمالی بعدی در شهرستان انجام شد.

شیشه فروش افزود: امروز اگر خوانسار به عنوان محور گردشگری می‌درخشد، به دلیل ایمن بودن منطقه است، همچنین گردشگر همواره به دنبال یک فضای امن می‌گردد، لذا پیشگیری امر مهمی به شمار می‌آید.

وی یادآورشد: اگر سایت گردشگری می‌خواهد در کنار چشمه خوانسار ایجاد شو،د امروزه باید الزامات زیست‌محیطی و مدیریت بحران رعایت شود و نمی‌توانیم در کنار رودخانه‌ها مکانی را انتخاب کنیم که مستعد سیل باشد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مدیریت بحران در طول سال برای ایمن سازی این منطقه اعتباری را خواهد داد از جمله در بخش‌های تامین آب شرب، حذف نقاط پرحادثه در جاده‌ها، ایمن سازی اماکن مسکونی فرسوده و در مجموع کمک به طرح‌هایی که می‌تواند خطر‌پذیری این منطقه را کم کند، همکاری خواهیم کرد‌.