گردشگری

یک فعال گردشگری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرد، به انحصار و لابی‌های موجود در گردشگری پایان بدهد.

رقیه حاتمی‌پور درباره الزاماتی که همزمان با آغاز فروش تورهای بهار و تابستان باید رعایت شود، اظهار کرد:‌ متأسفانه عده‌ای در بخش‌های مختلف سعی دارند انحصار و تک‌روی‌هایی را پیشه کنند که این به منافع کسب و کار تمام بخش‌های گردشگری ضرر می‌زند و باعث می‌شود دیگران برای جبران این قضیه به کارهایی که در شأن گردشگری نیست دست بزنند.

وی گفت: این انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از انحصار و تک‌روی‌هایی که در گردشگری و بویژه بخش ویزا، رزور هتل‌ها و بلاک کردن صندلی پروازها ایجاد شده است، جلوگیری کند تا فضا برای فعالیت عموم باز شود و کسانی که تخلفی ندارند بتوانند در آرامش و امنیت شغلی به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ کسی نتواند به خاطر ارتباط‌ها و لابی‌ها، کسب و کار دیگران را محدود کند.

این تورگردان ادامه داد: متاسفانه این داستان سال‌هاست که ادامه دارد؛ ولی اکنون وقت آن فرا رسیده تا به این رویه خاتمه داده شود و بتوان در فضای مثبت بین‌المللی که برای ایران ایجاد شده است، در سلامت کامل کار کرد.

حاتمی‌پور سپس به عملکرد بخش نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: در اثر توجهات سازمان متولی گردشگری و تشدید نظارت‌ها که نوروز امسال به دلیل حضور در دو کشیک بازرسی شاهد آن بودم، مشکلاتی که هر سال در تورهای گردشگری ایجاد می‌شد، امسال کمتر شد و مورد خاصی جز یکی از آژانس‌ها که همیشه با این مشکل مواجه است، وجود نداشت.

او با یادآوری این نکته که بازبینی و به روز کردن قوانین و همچنین تقویت نظارت‌ها از سیاست‌ها و رویکردهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که اثر آن در تعطیلات نوروز امسال قابل لمس بود، افزود: امیدواریم با حضور نخبگان و افراد با تجربه و اضافه بر آن با استفاده از الگوهای موثری که در دنیا جواب داده است از رویه‌های انحصاری که در گردشگری ایجاد شده است، جلوگیری شود.

این فعال گردشگری همچنین گفت: بخش خصوص با همدلی و همربانی با سازمان متولی می‌تواند گردشگری کشور را به جایگاه و رتبه‌ای که در دنیا لایق آن است برساند و بتوانیم با مهمان‌نوازی خوب ایرانی داشته‌های تاریخی، فرهنگی و زیبایی‌های ایران بزرگ را به تمام دنیا معرفی کنیم، چرا که قطعا پس از توافق هسته‌ای استقبال برای سفر به ایران بیشتر خواهد شد.