یدالله پرمون

رئیس مرکز جهانی میراث فرهنگی ناملموس گفت: برای کشور ترکمنستان کارگاه آموزش سیاهه برداری از میراث ناملموس و برای عراق نیز کارگاه پاسداری از این میراث را برگزار می‌کنیم.

یدالله پرمون به خبرنگار مهر گفت: ترجیح یونسکو این است که کارگاه‌های آموزشی برای کشورهایی برگزار شود که در زمینه میراث ناملموس کمتر ورود پیدا کرده‌اند بنابراین قصد داریم تا کارگاه کشف راهکارهای بهینه برای پاسداری از میراث ناملموس را برای کشور عراق و کارگاه آموزش سیاهه برداری از میراث ناملموس ترکمنستان را برای این کشورها برگزاری کنیم چرا در این زمینه کمتر کار کرده‌اند.

رئیس مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی گفت: در یونسکو تعداد متون میراث ناملموس که به زبان فارسی وجود داشته باشد، بسیار کم است ما می‌خواهیم تعدادی از این منابع را به فارسی ترجمه کنیم تا در این زمینه ترویج دهنده زبان فارسی باشیم. همچنین قرار است سایت مرکز تا اخر فروردین ماه امسال رونمایی شود.

پرمون گفت: یک نشست تخصصی نیز با موضوع میراث ناملموس برای افراد علاقه‌مند، NGOها و کارمندان استانی برگزار خواهیم کرد تا در این زمینه آگاهی افزایی کنیم. کارگاه ظرفیت سازی در سطح مرکز نیز برای کارکنان مرکز میراث ناملموس از طرف یونسکو برگزار می شود.