مدیران گردشگری کشورهای عضو، ناظر و طرف گفت‌وگو در سازمان همکاری شانگهای در روزهای چهارم و پنجم فروردین در مسکو، راه‌های توسعه همکاری‌های گردشگری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که محسن رنجبر، مدیرکل مطالعات و آموزش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشت، ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و ویژگی‌های طبیعی، جغرافیایی، تنوع آداب و رسوم، قدمت چند هزار ساله تاریخی و تمدنی، تنوع اقلیمی و تسهیلات روادید گردشگری تشریح شد.

در این نشست نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را بسیار وسیع ارزیابی کرد و بر ضرورت ارائه تسهیلات بین اعضاء با هدف توسعه گردشگری تاکید کرد و پیشنهاد کرد هر سال یکی از کشورهای عضو، عضو ناظر و طرف گفت‌وگو در سازمان همکاری شانگهای به عنوان مقصد گردشگری تعیین شود.

رنجبر سیاست‌های و برنامه‌های اخیر توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران را قابل ملاحظه و در جذب گردشگران خارجی تاثیرگذار دانست و افزایش قابل توجه ورود گردشگران را در نتیجه این سیاست‌ها و برنامه‌ها دانست و از افزایش همکاری با اعضای سازمان شانگهای در این زمینه استقبال کرد.

در نشست مدیران گردشگری سازمان همکاری شانگهای چند سند همکاری گردشگری بین اعضاء اصلی این سازمان به امضا رسید که چارچوب برنامه‌های همکاری در بخش گردشگری را تعیین کرده است.