مرتضی رحمانی موحد

معاون گردشگری کشور از فعالان و شرکت‌کنندگان در هشتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی گردشگری و هتلداری با اهدای لوحی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از شرکت‌کنندگان در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری ایران ظهر روز سه‌شنبه در ساختمان معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور گفت: ما از همین الان برای نمایشگاه نهم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تا پایان اسفند ماه نظرات کتبی افراد را برای برگزاری نمایشگاه در سال‌های آتی می‌گیریم و نظرات کاربردی را اعمال خواهیم کرد. اگر نمایشگاه هشتم در سال ۹۳ و از ابتدای سال برنامه‌ریزی شد، برای برگزاری نمایشگاه سال ۹۴ از یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌کنیم. امسال شعار نمایشگاه بر اساس شرایط و مقتضیات بود و به فراخوانی در سطح داخلی و خارجی تبدیل شد تا همگی نمایشگاه را همراهی کنند. من از این همراهی رضایت کامل دارم، چون نحوه مشارکت، انگیزه و ورود بخش دولتی و خصوصی در حد توان بود.

معاون گردشگری کشور گفت: تصمیم بعدی سازمان میراث فرهنگی، افزودن به جامعیت نمایشگاه بعدی است و خروجی همه ظرفیت‌های این سازمان در نمایشگاه بعدی عرضه می‌شود. همچنین شعار بعدی نمایشگاه متناسب با این رویکرد انجام می‌شود. در سالروز بیست هفتم تا سی‌ام بهمن ماه که قرار است نمایشگاه نهم گردشگری و هتلداری در سال ۲۰۱۶ برگزار شود، همه امکانات و ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی را عرضه می‌کنیم.

رحمانی موحد ادامه داد: در حوزه معرفی میراث فرهنگی، غرفه ۳۸ با المان‌ها و استعدادهایی که داشت، ‌ این معرفی را به خوبی انجام داد.

وی از بررسی آسیب‌شناسی نمایشگاه هشتم خبر داد و گفت: این آسیب‌شناسی انجام شده و همه موضوعات مربوط به آن را در کمیته‌های کارشناسی بعد از سال دسته‌بندی می‌کنیم.

رحمانی موحد به برگزاری چهل و نهمین نمایشگاه گردشگری ملی اشاره کرد و گفت: حتی در این نمایشگاه که نیم قرن از برپایی آن گذشته، باز هم همه شرکت‌کنندگانش از جانمایی‌ها و غرفه‌های داده شده در آن رضایت نداشتند. همه تصور می‌کنند اگه جای آنها تغییر می‌یافت، بهتر بود. انتخاب زمان برگزاری نمایشگاه نیز یکی از موارد مهمی است که باید درباره موضوعات حاشیه‌ای مورد بررسی واقع شود.

معاون گردشگری گفت: نمایشگاه تهران فرصت معرفی ایران را به عنوان محور اصلی داشت. در این ارتباط سال آینده غرفه‌های مربوط به میراث فرهنگی استان‌های کشور از منظری جدید و متفاوت در دستور کار اتاق فکر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های خارجی، برنامه جدیدی را به اجرا می‌گذاریم.

رحمانی موحد سپس از فعالان نمایشگاه گردشگری و هتلداری با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

در بخش‌ هتل‌ها و مراکز اقامتی، شرکت توسعه گردشگری ایران و گروه هتل‌های پارسیان به علت جامعیت حضورشان و دفاتر خدمات مسافرتی «نیک‌پرواز طلایی»، «سام‌سیر»، «رز سفید جهان»، «ستاره ونک» و «الی گشت» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حوزه کشورهای شرکت‌کننده، تایلند و ونزوئلا به علت حضور متنوع، شایسته تقدیر شناخته شده‌اند. شرکت «مطبخ کالا» و «طیان‌ گاز» به عنوان شرکت‌های تجهیزکننده آشپزخانه تقدیر شدند.

از بین همه استان‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه، اداره کل استان بوشهر به دلیل معرفی همه ظرفیت‌های گردشگری استان خود، توانست به‌عنوان استان برتر شناخته شود.

همچنین اسپهبدی، مدیرعامل سازمان نمایشگاه‌ها، خطیبی برای طراحی لوگو و پوستر نمایشگاه، امینیان مجری نمایشگاه، معین برای اجرای طرح کاروانسرا در سالن ۳۸، زندی برای ساخت کلیپ افتتاحیه، صالحی آرا برای انجام کارهای خبری و تصویری نمایشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش مهر، پیش از برگزاری این برنامه اعلام شده بود که مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم شرکت خواهد داشت، ولی از آمدن به این برنامه منصرف شد.