گردشگری

نمایشگاه ITB برلین که مهم‌ترین مرکز معرفی و رایزنی فعالان حوزه گردشگری جهان است‌، صبح امروز (چهارشنبه) کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، چهل‌ونهمین دوره برگزاری نمایشگاه ITB (بورس بین‌المللی گردشگری) امروز با حضور نمایندگان 180 کشور جهان در برلین – پایتخت آلمان – آغاز به کار کرد.

این رویداد گردشگری، مهم‌ترین مرکز رایزنی فعالان این حوزه است که هر ساله از چهارم تا هشتم ماه مارس میزبان هتل‌داران‌، راهنماهای تور‌، برگزارکنندگان تور‌های مسافرتی، خطوط هوایی و کمپانی‌های کرایه ماشین است.

برلین

 

بورس بین‌المللی گردشگری برلین

ایران با 20 حضور، یکی از شرکت‌کنندگان قدیمی ITB به حساب می‌آید که برای مشارکت با برگزارکننده آلمانی این نمایشگاه در سال 2018 اعلام آمادگی کرده است. امسال ایران یکی از وسیع‌ترین غرفه‌ها تاکنون را به خود اختصاص داده و در کنار 11 هزار شرکت‌کننده دیگر میزبان حداقل 170 هزار بازدیدکننده خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت این نمایشگاه گردشگری‌، در سال 2012 حدود 7000 روزنامه‌نگار که 1500 تن از آن‌ها خارجی بودند‌، برای پوشش اخبار این گردهمایی راهی برلین شدند. علاوه بر این، نمایندگانی از مهم‌ترین نشریات و مجلات گردشگری‌، خبرنگاران گردشگری و تجاری 94 کشور جهان در این رویداد شرکت داشتند. اهمیت بورس گردشگری برلین تا حدی است که «آنگلا مرکل» سیاستمدار آلمانی شخصا در افتتاحیه یکی از دوره‌ها حضور پیدا کرد.

برنامه‌های و نشست‌های متعددی در ITB برپا می‌شود که کنفرانس‌های مطبوعاتی، مراسم معرفی محصولات و نشست‌هایی برای تبادل اطلاعات از آن جمله هستند. امسال بورس بین‌المللی گردشگری برلین با مشارکت کشور مغولستان برگزار شده است.