بنای تاریخی

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی گفت: هفت مزایده واگذاری اماکن تاریخی در قالب تشریفات قانونی برای سرمایه گذاری و واگذاری حق بهره برداری توسط صندوق احیاء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان ایروانی موضوع این مزایده را کاروانسرای آوه در استان مرکزی مربوط به دوره صفویه،  حمام محله حاجی در استان همدان مربوط به دوره قاجاریه، حمام قلعه در استان همدان مربوط به دوره قاجاریه، خانه فیض مهدوی در استان کرمانشاه مربوط به دوره قاجاریه، خانه کلانتر در استان سمنان مربوط به دوره قاجاریه، کاروانسرای کوهاب در استان اصفهان مربوط به دوره صفویه و خانه یزدان پناه در استان قم مربوط به دوره قاجاریه معرفی کرد.

وی گفت: کاربری های این هفت بنا “مجتمع خدمات، رفاهی، بین راهی” و  “فرهنگی، خدماتی، پذیرایی”  بوده که با طی فرایند حقوقی، فنی، تعیین کاربری و مطالعات توجیه اقتصادی و در نهایت طی روند قانونی کارشناسی رسمی بری واگذاری در قالب تشریفات قانونی مهیا شده است.

ایروانی اضافه کرد: در اسناد ارائه شده شرایط مساعد و متناسبی از جمله راهبری ها و چارچوبهای عملیات تکمیلی مرمت و آماده سازی احیاء، شرایط مالی و اقتصادی و شرای زمانی مناسب، زمینه ساز ورود سرمایه گذاران اهل را فراهم آورده و به طور قطع اقتصاد مرتبط با احیا این هفت بنا ضمن حفاظت پایدار آن تضمین خواهدبود.

وی همچنین گفت: احراز صلاحیت متقاضیان به لحاظ اهلیت ارجح بر شرایط مالی پیشنهادی آنها خواهد بود.

مدیرعامل صندوق احیا اضافه کرد: مطابق با نظر سازمان، ادارات کل استان ها که فرآیند فوق با هماهنگی و همکاری ایشان صورت گرفته است وظیفه جدی و پراهمیتی در خصوص معرفی و اطلاع رسانی این فرایند قانونی و مزایده مربوطه داشته و رمز موفقیت این اقدام و نتیجه بخش بودن واگذاری به سرمایه گذاران اهل و حضور ایشان در این تشریفات، وابستگی قابل توجهی به فعالیتهای ترویجی آنها خواهد داشت.