سفر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: نیروی انتظامی این حرف را که با آژانس‌های متخلف برخورد نشده را قبول ندارد و آن را کاملا تکذیب کرده است.

رجبعلی خسروآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره نحوه برخورد نیروی انتظامی با آژانس‌های متخلف در شرایطی که برخی از این آژانس‌ها با وجود صدور حکم تعطیلی و لغو مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: نیروی انتظامی خیلی این حرف را قبول ندارد. من قبلا این صحبت‌ها را با آن‌ها مطرح کرده‌ام، اما نپذیرفته‌اند و خواسته‌اند مواردی از متخلفانی که با آن‌ها برخورد نشده است را اعلام کنیم تا پاسخگو باشند. ایشان این موضوع را کاملا تکذیب کرده‌اند.

وی سپس درباره نظارت بر آژانس‌ها و مراکز خدمات گردشگری گفت: تعداد 100 نیرو برای نظارت بر مراکز خدمات گردشگری را ازاستان درخواست کرده‌ام که تاکنون 20 نیرو را معرفی کرده‌اند و قرار است پس از آموزش، روی دفاتر خدمات گردشگری نظارت کنند.

او با بیان اینکه این نظارت به صورت مشترک با بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: در طرح نظارتی جدید، تهران به چند حوزه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم شده و برای هر منطقه سرتیم تعیین خواهد شد. این شکل از نظارت تاکنون انجام نشده برای همین هم امکان رصد کامل مراکز خدمات گردشگری در تهران وجود نداشته و شاهد چنین مشکلاتی بوده‌ایم.

وی همچنین گفت: از بخش خصوصی درخواست کرده‌ایم تعدادی از پیشکسوتان خود را برای نظارت معرفی کنند که تاکنون 30 نفر از نیروهای پیشکسوت خود را معرفی کرده‌اند. ما قصد داریم نظارت‌ها را به صورت مستمر و حوزه‌ای انجام دهیم.

خسروآبادی بیان کرد: امیدواریم با اجرایی کردن این طرح رصد کامل مراکز خدمات گردشگری استان صورت گیرد و متخلفان سریع‌تر مشخص شوند.