نمایشگاه بین‌المللی

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته عصر دیروز درحالی به کار خود پایان داد که ابتکار عمل برخی غرفه‌داران استانی در این نمایشگاه خاطره‌ساز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از روز ۲۳ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز شده بود روز گذشته ۲۶ بهمن به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه غرفه ای به صورت خاص به اداره های کل میراث فرهنگی استان‌ها اختصاص داده شده بود که بیشترین میزان فعالیت آنها ارائه کتاب و بروشور و نقشه های گردشگری استان مورد نظرشان بود.

در بخش VIP این سالن نیز فعالان اقامتگاه‌های بوم گردی حضور داشتند که هر یک از غرفه‌های خود را به صورت سنتی طراحی کرده و با لباس مخصوص به استان خود معرف سنت های استانشان بودند.

در همین حال هر روز در ایام نمایشگاه گروه‌های موسیقی در میان غرفه های فعالان بوم گردی به اجرای رقص های سنتی می پرداختند. رقص های سنتی یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه بود که مردم زیادی را به سمت خود جذب می کرد چرا که برای آنان رقص های محلی آذری، ترکی، کردی و لری جذاب به نظر می رسید.

نمایشگاه بین المللی گردشگری

شلوغ ترین سالن نمایشگاه نیز به همین سالن اختصاص داشت اما در این میان غرفه استان کهگیلویه و بویر احمد توانست عصر روز گذشته، با برگزاری یک جشن عروسی سنتی در میان اقوام لر این استان تعداد زیادی از مخاطبان را به سمت خود جذب کند. همه برگزارکنندگان جشن لباس های سنتی بر تن داشتند و با دستمال‌های رنگین پایکوبی می کردند. از حاشیه های این جشن نیز آماده کردن داماد و اصلاح سر او بود. این مراسم جشن ازدواج سنتی اکنون با استقبال کمتری در میان جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

بخش زیادی از فضای یکی از سالن های نمایشگاه به یک گروه مالی در حوزه گردشگری اختصاص داشت از آنجا که مدیر این گروه برادر معاون اول رئیس جمهور نیز هست، در روز مراسم افتتاحیه همه متولیان حاضر در برنامه از جمله معاون اول و طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در این غرفه مهمان شدند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری

طراحی جالب برخی از غرفه ها باعث می شد تا مردم در کنار آنها عکس یادگاری بیندازند. این غرفه آرایی ها بازهم این گروه گردشگری را منحصر به فرد کرده بود.

برخی از آژانس‌داران نیز غرفه های خود را با کمک وسایل دیگر طراحی کرده بودند از جمله استفاده از کابین هواپیما که به محل نشست مهمانان این غرفه تبدیل شده بود.

نمایشگاه بین المللی گردشگری

حضور زنان از جزیره هنگام و کشیدن طرح حنا روی دست از جاذبه های دیگر این نمایشگاه بود هرچند که این حضور بسیار کمرنگ دیده شد.

 اگرچه سفارتخانه های کشورهای خارجی در این مراسم حضور داشتند ولی فعالیت آنها چندان چشم گیر نبود. سفارتخانه ترکیه نیز که هر سال فضای زیادی را به خود اختصاص می داد امسال حضور کمرنگ تری داشت. از سوی دیگر برخی از سفارتخانه ها در این نمایشگاه تور گردشگری می فروختند.

تورهای گردشگری معرفی شده در این نمایشگاه متعلق به سفارتخانه ونزوئلا بود که در روزهای بعد از فروش آن جلوگیری شد.

نمایشگاه بین المللی گردشگری

برخی از غرفه داران مانند هنرمندان تایلندی نیز با استفاده از میوه دسته گل های بزرگی درست می کردند ولی طرز تهیه آنها را آموزش نمی دادند. این هم یک نوع تبلیغ برای هنر تایلندی ها بود.

هشتمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته عصر روزگذشته به کار خود پایان داد.