گردشگری

دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها با ارائه بسته های سفر برای تعطیلات نوروزی، تخفیف های پنج تا شش درصدی را برای هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری لحاظ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با آن که بیشتر هتل های شرکت کننده در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برای تعطیلات نوروزی ظرفیت خالی ندارند؛ اما با ارائه بسته‌های اقامتی برای روزهای پس از تعطیلات و بویژه تابستان ۹۴، فرصت انتخاب گزینه های مناسب برای اقامت را فراهم کرده اند.

بسیاری از هتل ها نیز نرخ های اقامت در سال ۹۴ را مشخص کرده اند که در قالب بروشور ارائه می دهند و یا به صورت شفاهی پاسخگو هستند.

علاوه‌بر این برخی دیگر از مراکز اقامتی با برگزاری مراسم قرعکشی جوایزی چون اقامت رایگان در تعطیلات نوروزی را اهدا می‌کنند و یا از فرصت نمایشگاه برای عضوپذیری در باشگاه اعضا با ارائه تخفیف خاص مشتریان بهره می برند.

دفاتر خدمات مسافرتی نیز که حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند، بسته‌های سفر نوروزی خود را ارائه کرده اند و آژانس های فعال در زمینه طبعیت گردی که با استقبال گردشگران ماجراجو بیشتر همراه بوده، به عرضه تورهای هیجان انگیز رفتینگ، کایاک سواری، دره نوردی، کوهنوردی، جنگل نوردی و پرواز با پاراگلایدر و بالن و همچین دوچرخه سواری در طبیعت ایران و خارج از کشور می پردازند.

در کنار این مراکز گردشگری، شرکت کشتیرانی والفجر و برخی شرکت‌های ریلی نیز به معرفی محصولات خود می‌پردازند و فرصتی را فراهم آورده‌اند تا گردشگران برای استفاده از وسایل نقلیه متفاوت در سفرهای خود برنامه ریزی کنند.

همچین مراکز درمانی و سلامت به معرفی خدمات خود برای گردشگری سلامت می پردازند و بیمارستان ها و آژانس های فعال در این حوزه، برای نخستین بار حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند.

کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه از جمله ونزوئلا، ویتنام، مالزی و تایلند نیز که به خاطر غرفه آرایی جذابشان با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده اند، تورهای نوروزی خود را نیز در این نمایشگاه عرضه می کنند و به معرفی جاذبه های خود برای سلایق متفاوت می پردازند.

اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان ها نیز هر روز در این نمایشگاه به اجرای رقص و موسیقی محلی می پردازند و استقابل از سالن آن‌ها به حدی زیاد بوده که بیشتر غرفه های استان ها در دو روز گذشته تمام اقلام و محصولات تبلیغاتی خود همچون بروشورهای اطلاع رسانی و نقشه های راه را تمام کرده اند و منتظر رسیدن محموله دوم محصولات تبلیغاتی واطلاع رسانی برای دو روز پایانی نمایشگاه هستند.

شرکت های سرمایه گذاری با حضور در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری نیز به معرفی آخرین پروژه های سرمایه گذاری خود پرداخته اند.

در کنار بخش های خدماتی و سرمایه گذاری گردشگری، شرکت های اطلاع رسانی، موتورهای جست و جو و  وبسایت های اطلاع رسانی در حوزه گردشگری نیز سعی در معرفی فعالیت های خود دارند تا گردشگران علاقه مند به کسب اطلاعات از طریق دنیای مجازی را راضی کنند.