سلطانی فر

مشهد- رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: پیگیری های حقوقی برای بازگرداندن الواح هخامنشی و مهر های منطقه «چغامیش» انجام شده و در سال آینده این میراث به کشور باز خواهد گشت.

مسعود سلطانی فر روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاح موزه خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر زمان بازگشت برخی آثار تاریخی ایران که در کشورهای دیگر بازمانده است، گفت: با توجه به پیگیری های حقوقی صورت گرفته دو مجموعه الواح هخامنشی و مهرهای منطقه چغامیش به ایران برگردانده خواهد شد.

وی افزود: این دو مجموعه اکنون در کشور آمریکا بوده و احکام قضایی آن با کمک امور بین الملل ریاست جمهوری در حال تهیه است که امید می رود مهر های چغامیش در سال ۹۴ به کشور برگردد.

معاون رئیس جمهور در خصوص الواح هخامنشی نیز اظهار داشت: در این باره نیز اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم پیگیری های ما به نتیجه برسد.

سلطانی فر همچنین در پاسخ به اقدامات صورت گرفته در راستای بازسازی آرامگاه فردوسی نیز گفت: شورای احیای توس ۱۸ سال تعطیل بود که با همت دولت تاکنون ۲ جلسه آن برگزار شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: کمیته های کاری و فنی مختلفی در همین راستا تشکیل و برای ساماندهی پروژه های داخلی و خارجی با پیمانکاران بخش خصوصی گفتگوهای لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این مکان هر چه سریع تر بازسازی شود تا گردشگران خارجی بیشتری از این مکان بازدید کنند.