غار کتله‌خور

کارگاه آموزش ارتقاء سطح عکاسی درغار از ۲۱ تا ۲۴ بهمن‌ ماه سال جاری با حضور عکاس معروف از اتحادیه جهانی غارشناسی «فیلیپه کروچه» در غار کتله خور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش بین الملل انجمن غارنوردان و غارشناسان با هدف ارتقاء سطح علمی و تکنولوژیک عکاسان وانتقال تجربیات شان درپی ارتباط با دپارتمان عکاسان اتحادیه جهانی غارشناسی موافقت حضور عکاس معروف فرانسوی فیلیپه کروچه و همسرش را دریافت کرده‌است. در این راستا کارگاه آموزش ارتقاء سطح عکاسی درغار بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

هنر عکاسی غار، تلفیق دو فرایند ارادی و غیر ارادی است . در بخش اول ، تکنو لوژی ، توانایی ، تجربه و نگاه عکاس و دربخش دوم فضای ویژه غار، نور و سوژه نتیجه ای خاص درپی خواهد داشت. این تلفیق وقتی ارزشمندتراست که با احساس همراه باشد، درنتیجه اثرتولید شده عکسی خواهد شد امضا دار و آن عکس هنگامی زیباترو مانده گارتر است که خالق اش در دنیای زیر زمین شاتر بیشتری زده باشد . به زبانی ساده تر دست ها و دوربینش در دنیایی ساکت و نمور غار بیشتر گلی شده باشد.

مدیریت غار کتله خور میزبانی برگزاری کارگاه چهار روزه‌ عکاسی در غار را با حضور عکاس معروف فرانسوی فیلیپه کروچه و همسرش بر عهده گرفت.

این کارگاه در بازه زمانی 21 لغایت 24 بهمن ماه 1393 بصورت تئوری وعملی برای ۱۲ عکاس برگزار می‌شود.

فیلیپ کروچه Philippe CROCHET، غارنوردی خود را در سال 1970 شروع نموده و در سال 1974 عکاسی در غار را به صورت حرفه ای دنبال و یک باشگاه در همین راستا برای علاقمندان تاسیس نموده است.

او توانسته است در سال 1983 با مدرک دکتری هیروژئولوژی از دانشگاه مونپولیه فرانسه فارغ التخصیل شود  سفرهای زیادی را به خارح از فرانسه داشته است که ابتدا برای عکاسی در سفرهای کوه نوردی و دره نوردی و سایر ورزشهای مرتبط بوده. اما علاقه اولیه او غارنوردی میباشد و به طور منظم از غارها و حفره ها در کشور های دور مخصوصا در مناطق ایسلند، هاوایی، مناطق گرمسیری کارستسک کوبا، لائوس و بورنئو به عکاسی پرداخته است.