گردشگری ماجراجویانه

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری بیان کرد: استاندارد فعالیت‌های گردشگری ماجراجویانه تدوین شد. همچنین برای حل مشکلات کوه دماوند نیز کارگروهی در استان مازندران شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی فیاضی، مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری بعدازظهر روز یکشنبه در نشست تخصصی گردشگری ماجراجویانه که با حضور فعالان تورهای طبیعت‌گری در سالن اجتماعات ساختن سازمان میراث فرهنگی در حال برگزاری است، گفت: دستورالعمل ایجاد و اصلاح تاسیسات، بروزرسانی و فعالیت‌های طبیعت‌گردی در آن گنجانده شده‌اند. نزدیک به یک سال دوستان جمع شده‌اند و در 60 ساعت کاری استاندارد فعالیت‌های ماجراجویانه را تدوین کردند.

وی گفت: برای کوه دماوند در استان مازندران کمیته ویژه‌ای تشکیل شد و استاندار مازندران دستور اکید برای رسیدگی به مشکلات کوه دماوند را داد. امیدواریم این موضوع مقدمه‌ای برای ثبت جهانی کوه دماوند باشد تا بتوانیم اولین اثر طبیعی را به ثبت جهانی برسانیم.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری ادامه داد: ما حدود دو هزار غار در ایران داریم که غواصی در برخی از قارها نیز جاذبه مورد علاقه گردشگران خارجی است.

وی گفت: 25 پیست اسکی و چهار پیست بین‌المللی در ایران داریم. در برخی از استان‌های کشور چند ظرفیت ماجراجویانه وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

فیاضی تصریح کرد: در صنعت گردشگری ایمنی و امنیت بسیار مهم است. یکی از بحث‌هایی که در استاندارد مورد توجه قرار گرفته، صلاحیت کارکنان است و مدیریت ریسک و مقابله با حوادث احتمالی در اولویت کار قرار دارد. با همت کمیته طبیعت‌گردی و جامعه تورگردانان و کمیته ملی، دستورالعمل تورها را تدوین کرده‌ایم.