رزرو هتل رزرو بلیط http://touristha.ir/alotour2.gif
شما اینجایید : خانه » اخبار گردشگری » شبکه ای تحت عنوان شبکه گردشگری

شبکه ای تحت عنوان شبکه گردشگری

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: آقای ضرغامی قول داده بود که ما می‌توانیم شبکه‌ای را به شما اختصاص دهیم که از آن به عنوان شبکه گردشگری استفاده شود اما هم اکنون این شبکه به شبکه «HD» تغییر داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر روز یکشنبه در دانشکده خبر حضور یافت و با دانشجویان این دانشکده صحبت کرد.

در این نشست که مدیران گروه‌های مختلف دانشکده خبر نیز حضور داشتند، به بیان برخی دیدگاه‌های خود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پرداختند.

مسعود سلطانی‌فر در این برنامه سئوالی را مطرح کرد و از دانشجویان پرسید که چطور می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای تبلیغات گردشگری استفاده کرد و بتوان در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق بود؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: ما برای توسعه گردشگری در مطرح کردن توانمان در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی که به هم پیوسته‌ هستند، به دنبال ابزارها و امکانات رسانه‌ای جدید بوده‌ایم برای اینکه گردشگری داخلی و خارجی را توسعه دهیم. پیشنهادات متفاوتی به ما شد. با مسئولین صدا و سیما و شبکه‌های مختلف جلسه برگزار کردیم. جناب آقای ضرغامی گفتند ما می‌توانیم شبکه‌ای را به شما اختصاص دهیم که از آن به عنوان شبکه گردشگری استفاده شود اما هم اکنون این شبکه به شبکه «HD» تغییر داده شده است. پیشنهاد دیگر شبکه «شما» و بخش‌هایی از شبکه یک، سه و شش بود. همچنین آقای صوفی آن زمان به ما گفتند که 27 شبکه رادیویی وجود دارد و می‌تواند یک شبکه نیز به گردشگری اختصاص دهد.

وی ادامه داد: برخی معتقد بودند که مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌ها، تبلیغات گردشگری در شبکه‌های خارجی مانند «یورو نیوز» و … است. حتی می‌توان از ظرفیت شبکه‌های ایرانی نیز استفاده کرد. برخی دیگر نیز پیشنهاد استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی را دادند و تعدادی دیگر اعلام کردند که می‌توان روزنامه یا چند سایت گردشگری مرتبط و غیر مرتبط تشکیل داد. ما اکنون پایگاه CHTN و بولتن ویژه برای مسئولین عالی‌ رتبه را با تیتراژ 400 نسخه داریم تا بتوان ذهن مسئولان را نسبت به موضوع گردشگری حساس کرد. اکنون از این بولتن ویژه 9 شماره چاپ شده است. نشریه داخلی نیز در حال چاپ است که اخبار و اطلاعات فعالیت‌های سازمان را انعکاس می‌دهد. من همین جا از شما دانشجویان سئوال می‌پرسم که چطور می‌توان از شبکه‌های ماهواره‌ای، داخلی، تلویزیونی و … برای بیشتر مطرح کردن گردشگری استفاده کرد.

در ادامه این برنامه احمدی افزادی، رئیس دانشکده خبر از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و پیشنهاد داد و گفت: حدود 15 میلیون وبگرد داریم که در فضای رسانه‌ای کشور به حساب نمی‌آیند. بیشترین افراد، دانشجویان همین دانشگاه هستند. شما می‌توانید تلویزیون اینترنتی داشته باشید. به این ترتیب نیروهای تولیدگر شناسایی می‌شوند و فضای مجازی نیز فعال خواهد شد. این موضوع هیچ تناقضی با شرایط صدا و سیما ندارد. ضمن اینکه می‌توان از ظرفیت موجود در دانشکده خبر نیز استفاده کرد.

در ادامه این نشست فانیان، مدیر گروه تلویزیون دانشکده نیز گفت: اکنون مستند ایران برای 31 استان تهیه شده و تنها پکیجی است که می‌توان برای معرفی جاذبه‌ها ارائه کند منتهی این یک مستند کافی نیست.

دانشجوی دیگری در رشته خبرنگاری بین‌المللی گفت: در این دانشکده انجمن گردشگری داریم و برخی از فعالیت‌های گردشگری را در آن انجام می‌دهیم. شما به عنوان معاون رئیس‌جمهور دستتان برای گرفتن مشاور باز است.

کمانه به انعقاد تفاهم‌نامه برونسپاری دانشکده خبر و مجموعه‌های وابسته تاکید کرد و گفت: شما موانع قانونی برای گرفتن 30 مشاور برای 30 مدیرکل استان‌تان ندارید. اکنون همه مدیرکل‌های استانی یک مشاور و مدیر روابط عمومی دارند ولی ما بازخورد چندانی از آنها نمی‌بینیم.

معینی یکی از اساتید این دانشگاه نیز به بیان جمله کوتاه اکتفا کرد و گفت: شما برای معرفی گردشگری می‌توانید از رسانه‌ها استفاده کنید ولی این کار ماست نه کار شما.

دانشجوی کارشناسی ارشد خبرنگاری بین‌المللی دیگری نیز که خود در هتل فرودگاهی حضرت امام (ره) مشغول به کار شده، گفت: باید سفر رفتن را به مردم آموزش دهیم حتی می‌توان سال جهانی برای شخصیت‌هایی مانند ابوالحسن خرقانی برگزار کرد که هم با گردشگری موضوعیت دارد و هم می‌توان به وسیله آن گردشگر جذب کرد.

در این برنامه یکی از عکاسان مستند اجتماعی نیز گفت: عکس‌های بزک‌کرده و دروغ زیادی درباره ایران و جاذبه‌هایش داریم. می‌توان با رویکرد واقع گرایانه مجموعه عکس‌هایی را ارایه کرد که دنیا را تکان دهد و در قالب کتاب برای مراکز اطلاع‌رسانی ارائه شود. متاسفانه اکنون بسیاری از عکاسان به دنبال اسم هستند ولی جهان به رویکرد عکاس جایزه می‌دهد. اکنون بسیاری از توریست‌هایی که به ایران می‌آیند بهتر از عکاسان ایرانی عکس می‌گیرند. ما نباید به او عکس دروغ بدهیم. طرحی مانند طرح امروز خلیج‌فارس بسیار خوب است ولی از این نوع طرح‌ها در کشور کم اجرا می‌شود.

عکاس دیگری به مشکل گرفتن عکس در بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: زمانی که وارد مجموعه‌های تاریخی می‌شویم، مسئولان این بناها، سه پایه و دوربین را از ما می‌گیرند. در همین حال سلطانی‌فر مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی دستور داد تا نامه‌ای نوشته تا مشکل گرفتن عکس در بناهای تاریخی رفع شود، سپس ادامه داد: هر روز برای من بولتن‌های زیادی می‌آید حتی حدود 13-12 سایت و خبرگزاری برایم در روز چندین پیامک می‌فرستند که من در زمان مقتضی و بیشتر در طول مسیر آنها را رصد می‌کنم ولی همه مسئولین واقعا نمی‌توانند که همه خبرها و همه بولتن‌ها را رصد کرده و آنها را بخوانند.

وی گفت: اکنون می‌توانید از طریق google earth خانه‌تان را پیدا کنید ولی در بسیاری از اماکن نظامی و انتظامی، عکاسی ممنوع است در حالی که می‌توان از طریق همین google earth آنها را به صورت آنلاین مشاهده کرد. برخی اوقات ممکن است که عکسبرداری از اشیاء به سلامت آن شی آسیب بزند؛ اینها موارد کلان هستند.

برچسب ها :
ثبت برند و شرکت به اسانی :ثبت برند
بهترین و زیباترین عکس های اینترنت در عکسفا :عکس جدید

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب اختصاصی برای توریست ها محفوظ است. کپی برداری از مطالب اختصاصی فقط با درج لینک منبع مجاز است.
اجرا و بهینه سازی توسط : سایت یو
بالا
به توریست ها امتیاز دهید