امامزاده داوود(ع)

معاون امورعمرانی استانداری تهران گفت: طرح جامعی برای تبدیل این منطقه به یک قطب گردشگری تهیه و تدوین شده و دستگاه‌های متولی موظف شده‌اند تا زمینه اجرائی شدن هرچه سریعتر این طرح را فراهم کنند تا هم شاهد کاهش مشکلات و نیز افزایش خدمات رفاهی به زائران و مجاوران آستان امامزاده داوود (ع) باشیم.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، در جلسه هیئت امنای آستان مقدس امام زاده داوود (ع) استاندار تهران بر توجه جدی به تولی آستان مقدس امام زاده داوود (ع) و نگاه وی‍‍ژه به توسعه گردشگری و تسهیل در امور اقامتی و عبور و مرور زائران این بقعه متبرکه تاکید داشت.

همچنین حسن کریمی، معاون توسعه امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اهمیت این منطقه از ابعاد مختلف اظهار داشت: آستان مقدس امامزاد داوود (ع) از مناطق مذهبی و مورد اعتقاد مردم استان تهران و حتی کشور است که هر هفته زائران زیادی در ایام تعطیل و اعیاد و مناسبات مذهبی در این محل حضور پیدا می کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت خاص تئوگرافی و اقلیمی این منطقه، دسترسی سختی به آن وجود دارد و به لحاظ اقامتی نیز وضعیت هزینه برداری در آن شاهد هستیم که مطلوب نیست.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: نخستین دستورالعمل ما برای بهبود وضعیت حاکم بر این منطقه، گازرسانی به روستاهای مجاور و زائران بود که تا کنون روند خوبی را طی کرده و با تلاش دست اندرکاران آن تا پایان سال 94 به بهره برداری 100 درصدی خواهد رسید.

کریمی اظهار داشت: طرح جامعی برای تبدیل این منطقه به یک قطب گردشگری تهیه و تدوین شده و دستگاه های متولی موظف شده‌اند تا زمینه اجرائی شدن هرچه سریعتر این طرح را فراهم کنند تا هم شاهد کاهش مشکلات و نیز افزایش خدمات رفاهی به زائران و مجاوران آستان امامزاده داوود (ع) باشیم.

وی تصریح کرد: اتفاق خوب در این جلسه، هماهنگی منسجم بین دستگاه های اجرائی منطقه، هیئت امنای آستان امامزاده و نیز اداره اوقاف استان بود که با این هماهنگی و با افزایش و تخصیص اعتبارات لازم، زمینه خدمات رسانی به نحو شایسته ای در منطقه صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حسن کریمی با اشاره به تعمیر و بهسازی مسیر جاده ای منتهی به امامزاده داوود (ع) عنوان داشت: در این زمینه هم اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد پیشرفت 40 درصدی در بهسازی مسیر هستیم و به امید خدا و با تلاش متولیان طرح، تا عید نوروز شاهد اتمام و بهره برداری نهایی از این عملیات عمرانی نیز خواهیم بود.

بنابراین گزارش، جلسه هیئت امنای آستان مقدس امام زاده داوود (ع) با حضور هاشمی استاندار تهران، ترکی – معاون برنامه ریزی و اشتغال، کریمی – معاون توسعه امور عمرانی استانداری، مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری و منابع طبیعی استان، مومنی، رئیس پلیس راهور کشور و لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری تهران تشکیل شد.