گردشگران

به همراه تعدادی از دوستانش ایران را برای تفریح انتخاب کرده‌ و با یک کوله‌پشتی از جمهوری چک به دل کویر ایران زده‌ و تصمیم گرفته‌ شب را زیر آسمان پرستاره بخوابد.

بعد از آنکه به آهنگ «چرا رفتی» همایون شجریان گوش می‌کنند، می‌گویند: ‌این سبک موسیقی با آن موسیقی که در کشورشان دنبال می‌کنند متفاوت است و با آنکه پر از حس است، اما نمی‌توانند آن را بفهمند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، سیلوستر 24 ساله اهل جمهوری چک است. او چهار سال قبل به ایران آمد و در طول اقامت سه هفته‌ای، حسابی خوش گذرانده است و تصمیم گرفته زبان فارسی را بیاموزد؛ بنابراین در موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی ثبت‌نام می‌کند تا بتواند درباره ایران بیشتر بداند. سیلوستر حالا یک سال است که در تهران زندگی می‌کند و درس می‌خواند.

او می‌گوید: بیشتر کسانی که در موسسه دهخدا زبان فارسی می‌خوانند، اهل چین هستند و بیشتر به خاطر تجارت، زبان فارسی را یاد می‌گیرند؛ اما من تنها به خاطر علاقه‌ام این زبان را یاد می‌گیرم و ایران را خیلی دوست دارم.

تعدادی از دوستان او که برای اولین‌بار به ایران آمده‌اند به سرپرستی «سیلوستر» راه افتاده‌اند تا جاهای دیدنی ایران را ببینند. سیلوستر برای خودش راهنمایی شده است و از جغرافیای ایران و دریاچه نمک میان خور و طبس صحبت می‌کند و می‌گوید: شهرهای شیراز و اصفهان بسیار زیبا هستند، اما من به دنبال مکان‌های دیدنی بکر و متفاوت در ایران هستم.

این پسر جوان با هیجان بسیار از غار نمکی، جنگل‌های حراء و جذابیت قشم صحبت می‌کند و می‌گوید: هنوز موفق نشدم جزیره هنگام را ببینم و تصمیم دارم با دوستانم به آنجا بروم. البته به نظرم باید جزیره قشم بیشتر از کیش برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

سیلوستر ترافیک تهران را دوست ندارد، اما به آن عادت کرده و آخر هر هفته به کرمانشاه می‌رود، چون آنجا را خیلی دوست دارد و به او خوش می‌گذرد؛ تنها به مشهد نرفته و اظهار می‌کند بقیه شهرهای ایران را دیده است. معتقد است مردم ایران بسیار مهمان‌نوازند و چنین چیزی را در کشورش ندیده است.