خراسان جنوبی

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: به منظور ساماندهی مناسب​تر زوار عتبات عالیات در مرز چذابه، زائرسرای شهدای طریق​القدس با ظرفیت اسکان 10 هزار نفر در بستان ساخته می​شود.

ناصر حویزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه خوزستان، اظهار کرد: زائرسرای شهدای طریق​القدس در زمینی به مساحت 5 هکتار در حال ساخت است و اکنون مرحله بتن​ریزی آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم که این پروژه تا پیش از فرا رسیدن فصل گرما به بهره​برداری برسد و در این صورت تا محرم سال آینده با آماده​سازی کامل آن، شاهد ساماندهی زائران در مرز چذابه و بستان در شرایط رفاهی بسیار خوب خواهیم بود.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: با اجرایی شدن کامل پروژه این زائرسرا، سال آینده بالغ بر 700 هزار نفر از مرز چذابه به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) به عتبات عالیات در عراق اعزام خواهند شد.

حویزاوی افزود: امسال موضوعی که در ساماندهی زوار اربعین(ع) در مرز از آن غفلت شد، محل استقرار خبرنگاران بود که در پروژه زائرسرای شهدای طریق​القدس برای استقرار تیم​های خبری در مرز نیز تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

وی درباره مرز شلمچه اظهار کرد: سازمان حج و زیارت اعلام آمادگی کرده که در صورت نیاز در خرمشهر یک ترمینال مسافربری ویژه زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین احداث کند تا شاهد ارائه خدمات مطلوب​تر و ساماندهی زوار در شرایط مناسب​تر باشیم.