گردشگری

سفر به قبرس شمالی، گرجستان، روسیه و بلغارستان از سوی دفاتر خدمات مسافرتی که ممنوعیت تورهای گردشگری ترکیه بازار فروش آنها را کساد کرده است، تبلیغ و پیشنهاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از کودتای ترکیه و ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری به مقصد شهرهای ترکیه، آژانس‌های مسافرتی در پاسخ به سؤالات متعدد مسافرانی که قصد ورود به ترکیه را دارند، برای سفر به قبرس شمالی، گرجستان و بلغارستان تبلیغ می‌کنند.

اکنون تورهای گردشگری گرجستان در پایین‌ترین مبلغ برای سه شب اقامت در هتل سه ستاره تفلیس و ترانسفر فرودگاهی و بلیت هواپیما از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به بالا قیمت دارد. اما برای افزودن شهر باتومی به پکیج تور گرجستان و افزودن چهار شب اقامت دیگر و راهنمای فارسی‌زبان به همراه دو گشت کامل با ناهار در این دو شهر مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای این تور در نظر گرفته شده است.

اما سفر به مقصد دیگر پیشنهادی دفاتر مسافرتی به گردشگران ایرانی و هفت شب اقامت در هتل چهار ستاره پایتخت بلغارستان، حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت که البته دفاتر خدمات مسافرتی اعلام می‌کنند برای سفر به این کشور باید مدت زمان زیادی را برای گرفتن ویزا و تهیه مدارک آن در نظر گرفت، چرا که ویزای این کشور سخت داده می‌شود و نیاز به وثیقه چند میلیونی، پرینت حساب بانکی به زبان انگلیسی و ارسال مدارک شغلی است.

سفر به روسیه نیز این روزها از نظر دفاتر خدمات مسافرتی پررونق شده است. تورهای گردشگری مسکو و سنت‌پترزبورگ برای هفت شب اقامت در هتل سه و چهار ستاره باچهار وعده ناهار ، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که اگر مسافران درخواست صندلی بیزینس کلاس را داشته باشند، مبلغ ۴۵۰ هزار تومان و صندلی فرست کلاس مبلغ ۷۵۰ هزار تومان به این تور اضافه می‌شود.

اما تور قبرس شمالی که در رده مقصد پیشنهادی به گردشگران ایرانی قرار گرفته، برای هفت شب اقامت در هتل سه ستاره با یک گشت کشتی با ناهار حدود ۲ میلیون تومان نرخ دارد. برای گرفتن ویزای این کشور نیز باید گواهی اشتغال به کار، پرینت ۶ ماه آخر گردش حساب با ترجمه انگلیسی و ضمانت مالی ارائه شود.

برخی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز مسافران را به سفرهای طبیعت‌گردی آفریقای جنوبی همزمان با تعطیلات آخر هفته ترغیب می‌کنند. این تور به مدت ۱۱ روز در هتل ۵ ستاره از ۱۲ میلیون تومان به بالا فروخته می‌شود. البته این تور در رده تورهای لوکس قرار دارد که قیمت آن بسته به نوع ستاره هتل و مدت اقامت متغیر است.