گردشگران

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری از برگزاری تور آشناسازی برای رسانه‌های تخصصی، سرمایه‌گذاران، تورگردانان و هتلداران سه کشور آلمان، چین و سوئیس خبر داد.

محمدکاظم خلدی‌نسبت در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا اظهار کرد:‌ این تور آشناسازی با تمرکز بر جذابیت‌های کویری ایران در جریان برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این تور آشناسازی برای تورگردانان آلمانی حدود سه ماه پیش برگزار شده بود که انتشار اخبار آن در رسانه‌های آلمان بازتاب خوبی داشت، برای همین به استمرار آن تصمیم گرفتیم و دومین تور را در جریان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که از 23 تا 26 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، با حضور اصحاب رسانه‌های تخصصی گردشگری، توراپراتورها، سرمایه‌گذاران و هتلداران آلمان و دو کشور چین و سوئیس برپا خواهیم کرد.

او درباره علت انتخاب این سه کشور، توضیح داد: آلمان و چین جزو بازارهای هدف ایران محسوب می‌شوند که ظرفیت بسیار قابل توجهی در تعاملات گردشگری دارند. کشور سوئیس نیز از نظر گردشگرفرستی، ظرفیت خوبی دارد، ضمن آن‌که با کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش و فرانسه هم‌مرز است و ارتباط خوبی با سایر کشورهای اروپایی دارد و قطعا حضور فعالان گردشگری و اصحاب رسانه‌های این کشور در ایران در سایر کشورهای اروپایی بازتاب خواهد داشت و توجه گردشگران آن‌ها را به ایران جلب می‌کند.

خلدی‌نسبت با بیان این‌که تمرکز اصلی در این تور آشناسازی روی جاذبه‌های کویری ایران است، افزود: براساس سیاست‌های تبلیغاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی کردیم ظرفیت‌ها و مقاصد جدیدی را در گردشگری معرفی کنیم تا تمرکز گردشگران فقط روی چند شهر محدود نشود.

وی ادامه داد: بیشتر گردشگرانی که برای نخستین بار تصمیم می‌گیرند به ایران سفر کنند درخواست دارند اصفهان، شیراز و یزد را حتما ببینند، ما در تبلیغات و اجرای تورها قطعا به این خواسته توجه می‌کنیم؛ اما در مراحل بعد جاذبه‌های کویری را معرفی می‌کنیم تا مقاصد گردشگری ایران متنوع شود.