دکتر رحمانی موحد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سفر و گردشگری ارتباط مستقیم با جاذبه‌ها و منابع دارد و ما در این زمینه بسیار غنی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا – منطقه خراسان، دکتر رحمانی موحد که صبح امروز (پنجشنبه 18 دی) در سومین نشست منطقه‌ای شورای راهبری گردشگری سلامت در مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگی برای گردشگری سلامت داریم.

وی ادامه داد: باید بکوشیم که منابع را به خدمات تبدیل کنیم و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌های بیشتری را به وجود بیاوریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: در زمینه گردشگری سلامت دو موضوع تجهیزات و منابع انسانی اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه ما به دلیل غنا در بخش نیروی انسانی بسیاری از رقبای خود را کنار زده‌ایم و امروز در سراسر دنیا شاهد آن هستیم که بزرگترین شخصیت‌ها برای درمان بیماری‌های خود به پزشکان ایرانی مراجعه می‌کنند که این مساله حاکی از ظرفیت بی‌نظیر ما در این مسیر است.

رحمانی‌موحد تصریح کرد: گردشگری یک مقوله فرابخشی است و بنابراین تمام بخش‌های مرتبط با آن باید تلاش کنند تا انشاالله شاهد موفقیت و ارتقاء این بخش باشد.

وی گفت: شورای راهبری گردشگری سلامت به صورت یک مشارکت بین دستگاهی با همین هدف تشکیل شد و با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی تاکنون چهار جلسه را تشکیل داده است که خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: شیوه‌نامه صدور صلاحیت حرفه‌ای دفاتر فعال در این زمینه با پایان نشست‌های منطقه‌ای به نتیجه خواهد رسید و سپس دفاتر می‌توانند با معرفی یک پزشک به عنوان مسئول فنی فعالیت خود را آغاز کنند.

رحمانی موحد ادامه داد: نظارت در زمینه گردشگری سلامت مورد تاکید ما بوده است که انشاالله در این زمینه در کمیسیون‌های تخصصی این نشست به صورت مفصل در خصوص آن بحث خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: 22 موضوع برای تعیین تکلیف در شورا مطرح شده که پس از اتمام این اجلاس دومین موضوع تعیین تکلیف می‌شود و 20 موضوع دیگر در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.