Thailand

طبق پیش‌بینی کارشناسان، در سه تا پنج سال آینده حدود 50 میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی جذب صنعت گردشگری تایلند می‌شود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از سازمان‌های فعال در حوزه صنعت گردشگری از پیش‌بینی سرمایه‌گذاری حدود 50 میلیارد دلاری در زیرساخت‌های صنعت گردشگری تایلند در سه تا پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش برناما، این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری تایلند که رشد چشمگیر گردشگران این کشور را در پی خواهد داشت، علاوه‌بر ایجاد هزاران شغل‌ جدید، رشد پنج تا هفت درصدی اقتصادی تایلند را به دنبال دارد.

کارشناسان همچنین با اشاره به میزبانی تایلند از 23 میلیون گردشگر در سال 2012، پیش‌بینی می‌کنند با ادامه روند رو به رشد کنونی، این کشور به مقصد نخست گردشگران کشورهای عضو سازمان آ.سه.آن تبدیل شود، البته استاندارهای امنیتی همچنان در تایلند پایین بوده و کارشناسان همواره از این مسئله به عنوان چالشی در مسیر تولید بیشتر صنعت گردشگری تایلند می‌دانند.

در حال حاضر در حدود دو میلیون‌ نفر در صنعت گردشگری تایلند به طور مستقیم و غیرمستقیم به کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت شش درصد «تولید ناخالص داخلی» این کشور را به خود اختصاص داده است.

تایلند در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت بوده؛ تا آنجا که در سال ‌2009 با وجود وقوع بحران جهانی اقتصادی که کاهش تمایل مردم جهان به سفر را در پی داشت، میزبان ‌14 میلیون گردشگر بود.