tehran
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تهران گفت: تعدادي از گردشگران ورودي به تهران و افرادي که در تورهاي تهران‌گردي شرکت مي‌کنند تهران‌کارت مي‌گيرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجبعلي خسروآبادي گفت: پس از برگزاري جلسات متعدد با مسوولان شهرداري براساس هماهنگي‌هاي به عمل آمده با رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، تهران‌کارت در ايام تعطيلات نوروز به تعدادي از مسافران ورودي به تهران ارائه مي‌شود. مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تهران ادامه داد: با توجه به حجم گسترده مسافران ورودي به پايتخت، امکان توزيع تهران‌کارت به تمام گردشگران وجود ندارد، افرادي که در برنامه‌هاي تورگرداني تهران شرکت مي‌کنند و اولين مسافراني که وارد اين کلانشهر مي‌شوند، اولويت ما براي ارائه اين کارت هستند.

نقشه تهران

وي با اشاره به تسهيلاتي که دارندگان تهران‌کارت از آنها بهره‌مند مي‌شوند، تصريح کرد: استفاده رايگان از مترو، استفاده رايگان از خطوط اتوبوسراني (بي‌آر‌تي) و بازديد از تمامي موزه‌هاي تهران با 50 درصد تخفيف، بخشي از مزايايي است که دارندگان تهران‌کارت از آن بهره‌مند مي‌شوند.

خسروآبادي يادآور شد: ميراث فرهنگي استان تهران رايزني براي ارائه تسهيلات و امکانات با تخفيف‌هاي ويژه از طريق تهران‌کارت را در دستور کار دارد، اين کارت‌ها همزمان با آغاز تعطيلات نوروز در ميان تعدادي از مسافراني که در تهران اقامت مي‌کنند توزيع مي‌شود. مديرکل ميراث فرهنگي استان تهران ارائه تهران‌کارت به مسافران ورودي پايتخت را در راستاي توسعه گردشگري تهران و آشنايي با مراکز تاريخي و فرهنگي شهر دانست و گفت: تهران در نوروز 93 از حالت گذرگاهي خارج شده و به مقصد مهمي براي اقامت گردشگران تبديل مي‌شود.