جمشید حمزه زاده

رئیس جامعه هتلداران ایران از برگزاری همایش تشکل های گردشگری استان ها با حضور 500 نماینده در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل داران ایران شب گذشته در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی تشکل‌های گردشگری که در برج طوبی برگزار شد، گفت: مدتی پیش معاون گردشگری اعلام کرده بود که برای واگذاری امور به بخش خصوصی هنوز تشکل قوی نداریم. ما خواستیم تا جلساتی با حضور تشکل های گردشگری مانند جامعه تورگردانان، سفره خانه‌های سنتی و … داشته باشیم و به این جمع‌بندی برسیم که برای هماهنگی بیشتر و ایجاد نقطه نظر مشترک چه کاری انجام شود. یکی از این بحث‌ها تشکیل شورای اطلاع رسانی تشکل‌های گردشگری با حضور خبرنگاران این حوزه بود تا به مباحث مربوط به گردشگری برسیم. سیاست این است که همفکری ایجاد شود و تشکل‌ها و رسانه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: تشکیل کمیته آموزش یکی از این موارد است. همچنین یکی از مشکلات موجود درباره قوانین متضاد و خلاءهای قانونی گردشگری است که درباره این موضوع باید کمیته حقوقی تشکیل شود.

حمزه زاده گفت: همیشه نمایشگاههایی در داخل و خارج از کشور برگزار می شود ولی حضور تشکل ها در این نمایشگاهها کمرنگ است بنابراین نیاز داریم تا کمیته تبلیغات و نمایشگاهها را فعال کنیم تا بتوانند در راستای توسعه صنعت گردشگری و هماهنگی بیشتر قدم بردارند.

وی از برگزاری همایش سراسری اعضای هیات مدیره همه تشکل های گردشگری استانها در تهران خبر داد و گفت: این همایش روز دوم بهمن ماه با حضور 500 نفر برگزار می شود. همچنین ممکن است که در این برنامه آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز حضور داشته باشند.

حمزه زاده به مشکل هتلداران با طرح دولت مبنی بر اختصاص 5 درصد از درآمد واحدهای تولید آلاینده به شهرداری اشاره کرد و گفت: دولت طرحی را داده بود که تمام تاسیسات گردشگری 5 درصد از درآمد را به شهرداری‌ها بدهند، این طرح با هماهنگی هتلداران در مجلس منتفی شد. در این طرح فقط آمده که واحدهایی که تولید آلاینده می کنند 5 درصد را بدهند، ما باز هم نگرانیم که برخی از نمایندگان این موضوع را دوباره مطرح کنند و شهرداری برخی از واحدهای ما را به عنوان واحد تولید کننده آلاینده بداند.