صبح امروز دومین قطار حامل گردشگران خارجی پس از عبور از شهرهای مختلف وارد ایستگاه راه‌آهن تهران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، این قطار که حامل گردشگران خارجی از کشور‌های آلمان، روسیه، سوییس، دانمارک، انگلستان، استرالیا، آمریکا، هلند، سوئد، فرانسه، مکزیک و مجارستان است در قالب دو گروه وارد ایران شده است.

گروه اول که از کشور مجارستان سوار قطار شده و به منظور گردشگری در ایران این مسیر را طی کرده پس از عبور از رومانی، بلغارستان و ترکیه روز سی‌ام مهرماه از طریق مرز ریلی رازی وارد کشور شد و پس از عبور از شهر تبریز از اماکن تاریخی دیگر شهرهای ایران نیز بازدید کرد.

این گروه پس از عبور از زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، کرمان و مشهد وارد تهران شده و بناست از طریق هواپیما به مبدا خود بازگردد.

گروه دومی از این گردشگران با هواپیما وارد تهران شده‌اند و بناست به شکلی برعکس نسبت به گروه اول از اماکن و مکان‌های زیارتی و توریستی ایران بازدید کنند. این گروه بناست پس از ورود با هواپیما به ایران و از ایستگاه راه‌آهن به شهرهای تاریخی ایران سفر کرده و در روز 12 آبان‌ماه از مرز ریلی رازی از کشور خارج شوند.

این برنامه سفری که دومین طرح مشابه در مدت کوتاه در راه‌آهن ایران به حساب می‌آید با توجه به گستردگی مسافت و البته تنوع ملیتی گردشگران اتفاقی منحصر به فرد به حساب می‌آید که با توجه به همکاری‌های صورت گرفته بین راه‌آهن و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران بناست در راستای افزایش علاقه توریست‌های خارجی برای ورود به ایران انجام شود.

به گفته مسوولان راه‌آهن تلاش خواهد شد با برنامه‌ریزی‌های متمرکز فرآیند ورود گردشگران خارجی به ایران و عبور آنها از شهرهای مختلف کشور به شکل یک فرآیندی طولانی‌مدت تبدیل شده و امکان ورود دیگر گروه‌های گردشگری خارجی از طریق حمل‌ونقل ریلی و هوایی فراهم شود.