گردشگران اروپایی

دومین قطار حامل گردشگران اروپایی در گروه 65 گردشگر پس از بازدید از استان‌های فارس و اصفهان پنجشنبه گذشته وارد شهر یزد شد و جمعه‌شب یزد را به مقصد تهران ترک کرد.

 از گردشگران این قطار هنگام ورود به یزد با موسیقی سنتی و شیرینی یزد استقبال شد و این گروه از مکان های گردشگری یزد از جمله مسجد جامع، میدان امیرچقماق، موزه آب و دخمه زرتشتیان بازدید کردند.

چهار قطار گردشگری اروپایی دیگر نیز در راه یزد است که با هماهنگی های به عمل آمده قرار است از قطار سوم به بعد مدت اقامت گردشگران در یزد افزایش یابد.

این گردشگران که از اتباع کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، سنگاپور و سوئیس هستند، ابتدا از دخمه و آتشکده زرتشتیان در شهر یزد دیدن کردند.

از آنجا که استان های اصفهان، فارس و یزد مثلث گردشگری در مرکز ایران به شمار می روند و بسته کاملی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده اند، از مقاصد اصلی گردشگری این گروه اروپایی است.

نخستین گروه گردشگران اروپایی نیز هفته گذشته به یزد آمد و سپس با سفر به استان های اصفهان و فارس از نقاط تاریخی این استان ها بازدید کرد، اما گروه دوم گردشگران پس از بازدید از آثار استان های فارس و اصفهان، یزد را به عنوان مقصد سوم خود انتخاب کرده است.

نخستین قطار گردشگری اروپا، نهم مهر وارد یزد شد.