خانه اتحادیه
بخشی از مجموعه خانه اتحادیه دو روز پیش در آتش سوخت ، این قسمت از خانه که باقی مانده از املاک امین السلطان بود، در سالهای اخیر به کارگاه تبدیل شده بود،

به گزارش خبرگزاری مهر، این بخش از عمارت قاجاری امین السلطان در 2 اشکوب (طبقه) بنا شده و از ویژگیهای معماری و تزئینات بکار گرفته شده آن می توان به نمای آن که از آجر مهری (نقش‌دار) و هره­چینی بود، نام برد. در بالای پنجره‌ها از المان معماری سنتوری به صورت مودول، الگو گرفته شده بود و از کاشی های فیروزی رنگ نیز برای زینت بخشی آن استفاده شده بود که تمعمولا در خانه های اشرافی دوره قاجار از این گونه معماری بهره می بردند.

پوشش سقف با توجه به شیوه معمول و مرسوم در دوره قاجار، همان سقف تیرچوبی با توفال بود و در شیروانی از خرپا چوبی استفاده شده که روی آن ورق آهنی کشیده می شد که متاسفانه در آتش سوزی اخیر این بخش ویران شده است.

چندی پیش نیز قسمتی دیگر از خانه اتحادیه که دقیقا در ضلع شرقی همین عمارت (عمارت سوخته شده) قرار داشت، با لودر تخریب شده بود.

آخرین اقدام درخصوص احیاء خانه اتحادیه به جلسه وراث با حکیمی پور ، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر می گردد، که مقررشده بود؛ وراث نمایندگان کاری خود را به شورای شهر معرفی کنند.