طهران

طرح تهران‌گردی «مهمان طهران»، با توجه به استقبال گسترده‌ی مردم، تا پایان تعطیلات تابستانی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری ایسنا، قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اعلام این خبر گفت: تا کنون تعداد زیادی از شهروندان در طرح تهرانگردی تابستان شرکت کرده‌اند، که موفقیت این برنامه‌ریزی در سطح تهران را نشان می‌دهد.

حمید رضا بتو، با اشاره به اینکه تورهای گردشگری تابستان همزمان با ماه مبارک رمضان از 14 تیرماه فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: با وجود گرمای هوا، روزه‌داری و ترافیک عصرگاهی که باعث خستگی شهروندان می‌شد، تورهای تهرانگردی با استقبال مردم مواجه شد و با بالا رفتن میزان اطلاع رسانی، شهروندان بیشتری برای حضور در تورهای تابستانی ثبت نام کردند.

او با اعلام اینکه تورهای پیش از افطار با استقبال گسترده‌تری مواجه شد، یکی از دلایل این استقبال از سوی مردم را امکان حضور در جشنواره‌های فصل نیایش دانست و ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی امسال رمضان، توجه مردم را به گردش در تهران جلب کرد.

وی پر بازدیدکننده‌ترین تورهای گردشگری را مربوط به مقاصد برج «میلاد» تهران، برج «آزادی»، سورتمه‌ی تهران، امامزاده «عینعلی، زینعلی (ع)» و تهران قدیم دانست و گفت: با گذشت زمان از آغاز شروع این طرح در تهران، اطلاع‌رسانی‌ها گسترد‌ه‌تر شد که آن باعث افزایش استقبال مردم از این طرح شد، به طوری که هفته گذشته میزان استقبال رشد قابل توجهی داشته است.

او با بیان اینکه همکاری مناطق شهرداری تهران در جذب گردشگران از طریق سرای محلات قابل توجه بوده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این، همکاری 19 آژانس گردشگری در این طرح باعث شد شهروندان با تبلیغات این آژانس‌ها نیز در جریان تورهای گردشگری قرار گیرند و مسافران نوروزی که از خدمات این آژانس ها راضی بوده‌اند، باز هم برای گردشگری در تهران ثبت نام کنند.

به گفته‌ی بتو ، 80 درصد تورهای گردشگری نیم روزه قبل از افطار برگزار شده، این در حالی است که میزان ثبت‌نام‌ها رو به افزایش است.

قائم مقام سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح «مهمان طهران» تا پایان تابستان ادامه دارد، گفت : با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، تورهای تهرانگردی با تغییراتی مواجه می‌شوند که بر این اساس نرخ‌های جدید نیز تعیین شده‌اند.