مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: خط قرمز ما، رعایت حقوق مسافران توسط دفاتر خدمات مسافرتی است.

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران – از افزایش نظارت‌ها بر تأسیسات گردشگری استان تهران با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی و تعطیلات عید فطر خبر داد و اظهار کرد: بازرسی و بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی در استان تهران با فعالیت بیشتری در ایام باقی‌مانده از فصل تابستان انجام خواهد شد.

او ادامه داد: همزمانی ماه مبارک رمضان با اولین ماه تابستان سبب شد تا تقاضای سفرهای تابستانی با فشردگی بیشتری به ماه‌های مرداد و شهریور موکول شود که این حجم بالای تقاضای سفر، بدون نظارت قطعا مشکلات متعددی را برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به مجریان سفر هشدارهای لازم را داده‌ایم که موظف به رعایت تعهدات قرارداد با گردشگران هستند. در این راستا، به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی تأکید شده که فقط خدمات قابل اجرا را به مسافران تعهد بدهند و از تبلیغات غیرواقعی پرهیز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی تهران اظهار کرد: شکایت‌های واصله از دفاتر خدمات مسافرتی در کمترین زمان ممکن، در شورای حل اختلاف و کمیته‌ی فنی معاونت گردشگری مطرح و بررسی و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

خسروآبادی از مراجعه‌کنندگان به دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا برای سفرهای خود و حتی شرکت در تورهای یک‌روزه، فرم قرار با مسافر را تکمیل و یک نسخه از آن را بگیرند و تا پایان سفر نزد خود نگه دارند تا در صورت عدم تعهد شرکت خدمات مسافرتی بتوانند مستندات خود را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کنند.