ناصحی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در اولین جلسه این کمیسیون در سال 95 ضمن قدردانی از اقدامات معاونت اجتماعی شهرداری تهران در تعطیلات نوروز، بر ضرورت ایجاد سازمان گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های گردشگری شهر تهران باید پایگاهی برای سازماندهی توسعه گردشگری شهری ایجاد شود.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری ایسنا، حجت السلام ناصحی ضمن ارائه گزارشی از بازدید این کمیسیون از ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز گفت: در طول عید اعضای کمیسیون بازدیدهای متعددی را از اقدامات و فعالیت ستاد گردشگری تهران داشتند و کمیته گردشگری شورای شهر به ریاست احمدحکیمی پور در ایام عید نظارت مستمر و بازدید از مجموعه فعالیتهای ستاد گردشگری شهرداری تهران را انجام دادند که این اقدام قابل تقدیر است.

وی افزود: اقدامات طرح مهمان تهران و ستاد گردشگری شهرداری خوب بود البته ضعف ها و نقدهایی وجود داشت که قابل بررسی و رفع است. آنچه برایمان مشهود بود اینکه کنترل و نظارت دقیقی از سوی همکاران ستاد گردشگری تهران برای ارائه خدمات مناسب به مسافران تهران صورت گرفت و عملکرد معاونت اجتماعی جای قدردانی و تشکر دارد.

ناصحی با تاکید بر اینکه با وجود ظرفیت مناسب گردشگری در تهران هنوز پایگاه و سازمانی برای برنامه ریزی منسجم وجود ندارد تصریح کرد: لایحه ایجاد سازمان گردشگری که از سوی معاونت اجتماعی شهرداری مطرح شد، در شورا اعلام وصول شده و برای بررسی کارشناسی به کمیسیون ارجاع شده است و پس از پایان بررسی های کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون جهت تصویب به صحن شورا ارائه می شود که حکیمی پور به صورت جدی پیگیر اتمام بررسی های کارشناسی و نهایی شدن آن در کمیسیون و ارائه به شورا جهت تصویب هست.

وی تاکید کرد: چنانچه سازمان گردشگری به منظور انسجام برنامه ریزی و ارائه خدمات ایجاد شود که مطلوب است در غیر این صورت خوب است برنامه ریزی مناسبی جهت رونق گردشگری شهری در تمام ایام سال از سوی مدیریت شهری صورت گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی دبیر ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: در گزارش ارائه شده نسبت به اینکه امکانات مورد استفاده چه میزان بوده و از کجا تامین شده است و البته هزینه های صورت گرفته اشاره دقیقی نشده بود که بنابراین باید در جلسه بعدی گزارش کامل تری درباره توجیه فنی و اقتصادی طرح ارائه شود.

همچنین ناصحی تاکید کرد: تا لایحه سازمان گردشگری با برگزاری جلسات کارشناسی و رفع اشکالات از سوی معاونت اجتماعی به کمیسیون ارائه شود تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حکیمی پور: برای توسعه گردشگری شهری سازمانی مناسب ایجاد شود

همچنین احمد حکیمی پور نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ادامه با اشاره به آمارهای موجود از وضعیت ارائه خدمات به مسافران تهران گفت: با توجه به جلسات متعددی که از چند ماه قبل از عید برگزار شد و اقدامات کارشناسی که صورت گرفت اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری برای ارائه خدمات به گردشگران شهری صورت گرفت.

وی افزود: اقدامات ستاد گردشگری شهرداری بنابر آمارهای موجود نسبت به سال گذشته بهتر بوده است و این رویکرد مدیریت شهری جای تشکر دارد، البته هنوز به نسبت ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران هنوز با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم و علی رغم اهتمام و برنامه ریزی که مدیریت شهری نسبت به توسعه گردشگری شهری دارد، بسیاری از پنانسیل‌های گردشگری تهران مغفول مانده است.

وی گفت: در کشورهای موفق دنیا مدیریت شهری مسئولیت برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری شهری را بر عهده دارد و ما باید از تجارب سایر کشورها نیز استفاده کنیم و این را نباید فراموش کنیم که تهران الگوی برای سایر شهرها است و باید به دنبال ایجاد ساختار و سازمانی مناسب باشیم.

وی تصریح کرد: ما با تشکیل کمیته تخصصی گردشگری در شورای شهر و ورود کارشناسی به این عرصه به دنبال آن هستیم که سازمانی بدون ایجاد بار مالی با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای ساماندهی وضعیت گردشگری شهری ایجاد شود و بنابراین پیگیر آن هستیم تا با بررسی‌های کارشناسی، لایحه سازمان گردشگری که از سوی معاونت اجتماعی مطرح شده است هر چه زودتر انجام شده و جهت تصویب به شورا ارائه شود.

حکیمی‌پور ضمن قدردانی از عملکرد معاونت اجتماعی شهرداری تهران و فعالیت شبانه روزی آنها برای ارائه خدمات به گردشگران گفت: در ایام نوروز عملکرد معاونت اجتماعی شهرداری تهران در ارائه خدمات به مهمانان تهران قابل تقدیر هست و البته سایر دستگاهها و سازمانها نیز در کنار شهرداری حضور داشتند و در واقع شاهد نمایشی از همدلی و همراهی همه سازمانها برای رونق گردشگری شهری بودیم که امیدواریم این رویکرد تداوم داشته باشد.

رییس کمیته گردشگری، بافت‌های تاریخی و فرسوده شورای شهر تهران در پایان گفته‌های خود تاکید کرد: گزارش کاملی از فعالیت ستاد گردشگری در ایام نوروز از سوی کمیسیون تهیه و به شورا ارائه خواهد شد.

امرودی: تقاضا داریم تکلیف لایحه سازمان گردشگری مشخص شود

به گزارش ایسنا، در ادامه حجت السلام امرودی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات صورت گرفت در ایام نوروز گفت: توسعه گردشگری موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می شود و بنابراین ظرفیت گردشگری که در تهران وجود دارد ثروت عظیمی است که باید از آن بهره گیری شود.

امرودی با اشاره به فعالیت شبانه روزی تمامی همکاران مجموعه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در تعطیلات نوروز برای ارائه خدمات به گردشگران گفت: با توجه به تجربه‌ای که در ترویج فرهنگ گردشگری شهری و پذیرش توریسم به تهران داشتیم تقاضا دارم تا فعالیت ستاد گردشگری به صورت حداقلی جهت ایام تابستان تداوم داشته باشد و همچنین نسبت به تعیین تکلیف لایحه سازمان گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم.