رجبعلی خسروآبادی

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از شکایت این اداره به عنوان مدعی‌العموم نسبت به فعالیت شهرداری منطقه یک برای صدور مجوز گودبرداری در کنار خانه تاریخی رهنما خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: خانه تاریخی رهنما مربوط به دوره قاجاریه در منطقه یک تهران قرار دارد که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده اما چند ماه پیش شهرداری منطقه یک تهران بدون کسب تکلیف از اداره کل میراث فرهنگی اجازه گودبرداری در کنار این خانه تاریخی را داده است.

وی افزود: اکنون فعالیت در این زمین متوقف شده اما ما به عنوان مدعی العموم از شهرداری منطقه یک شکایت کرده‌ایم. این شکایت نیز اکنون در مرحله دادرسی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: قرار بود کنار خانه تاریخی رهنما ساختمان بزرگی ساخته شود اما فعلاً کار متوقف است تا رای دادگاه صادر شود.

خانه تاریخی رهنما در تاریخ هفتم مردادماه سال ۱۳۸۲ با شماره ۹۲۸۱ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسید. پیش از این احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران از این خانه بازدید کرده است و انتقاد مالکان این خانه را درباره ساخت و سازهای بلند اطراف آن شنیده بود.