اتوبوس‌های گردشگری

اولین گام در ساماندهی اصولی اتوبوس‌های گردشگری با مشارکت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران برداشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی تهران، با امضاء تفاهم‌نامه‌ای در جلسه کمیسیون نظارت بر دستورالعمل ارتقا امنیت گردشگران خارجی مقرر شد تا اتوبوس‌های گردشگری از سوی شرکت های حمل و نقل مسافربری جهت استفاده موسسات تور گردانی معرفی شود.

اجرای کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان معرفی شده از سوی اداره کل حمل و نقل استان به منظور آشنایی با قوانین و مقررات صنعت گردشگری از دیگر بندهای اجرایی در تفاهم نامه بود.

 عدم رعایت الگوهای رفتاری با گردشگران داخلی و خارجی از سوی معدودی از رانندگان وسایل حمل و نقل جاده ای که به بیشتر به علت فقدان آموزش روی می‌دهد به معنای خدشه به میراث میهمان‌نوازی جامعه ایرانی تلقی می شود به همین منطور نظارت بر رعایت استاندارهای فنی و تجهیزاتی روز دنیا در اتوبوس های گردشگری را از دیگر اهداف در دست اقدام است.

در کنار رعایت استاندارهایی نظیر سال ساخت اتوبوس و ارائه تاییده های فنی در اجرای تورهای گردشگری  ، استفاده از  تجهیزات مدرن در سیستم صوتی و تصویری و  فضای استاندار برای صندلی های مسافرین نیز مد نظر قرار خواهد گرفت. برپایی ایستگاه ها و پایگاه های اطلاع رسانی در پایانه های مسافر  بری از دیگر مفاد مورد پذیرش در  تفاهم نامه بود.