تهرانگردی

معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۸ آژانس تهرانگردی در ستاد گردشگری شهرداری تهران مشغول فعالیتند ، گفت: علاوه بر تابستان ، این ستاد برای اولین بار در سال ۹۴ طی تمام فصول سال به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، زینب نصیری با بیان این مطلب که تورهای تهرانگردی از ابتدای مرداد ماه فعالیت خود را در سطح شهر تهران آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: ۸ آژانس تهرانگردی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این آژانس‌ها به تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران رسیده است، افزود: این تعداد آژانس برتر از میان ۶۲ آژانس گردشگری انتخاب شده است.

معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب از ۶۲ آژانس، ۳۰ آژانس مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهران بود که پس از بررسی ها ۸ آژانس‌برای فعالیت در سطح شهر تهران انتخاب شد.

وی با اشاره به گزینش آژانس‌ها برای فعالیت در این زمینه افزود: تکریم شهروندان، پایین بودن هزینه آژانس‌ها برای تهرانگردی ، حضور نماینده آژانس و ستاد گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این ۸ آژانس به شمار می‌آید.

نصیری با بیان این مطلب که آژانس‌های ذکر شده تمامی پهنه‌های تهران (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز)را تحت پوشش قرار می‌دهند، تصریح کرد: این آژانس‌ها در 10 مسیر گردشگری در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند.

وی مسیر تور تهران قدیم را شامل میدان امام خمینی(ره)، میدان مشق، سردر کاخ ملی، کاخ گلستان عنوان کرد و گفت: تور صنعت و طبیعت نیز شامل مسیر موزه خودرو، باغ گیاه شناسی، برج آزادی است.

به گفته نصیری مسیر سه برج نیز شامل برج طغرل، آزادی و میلاد است.

وی ادامه داد: تور شمرانگردی (کاخ نیاوران، سعدآباد، جماران ، باغ موزه ، باغ پرندگان و باغ موزه قصر) تور تاریخی(موزه جواهرات و موزه مقدم حسن آباد) تور آسمان تهران (برج میلاد، گنبد مینا و پل طبیعت) ری باستان (برج طغرل، چشمه علی،تپه میل، بی بی شهربانو و حرم شاه عبدالعظیم)، تور عباس آباد گردی (موزه دفاع مقدس، پل طبیعت، بوستان آب و آتش و بوستان بنادر) تورهای زیارتی (امامزاده قاسم، عینعلی و زینعلی و حرم شاه عبدالعظیم) از جمله ده مسیر گردشگری تهران به شمار می‌آید.

نصیری با اشاره به اینکه این تورها تا پایان تابستان فعالیت خواهند کرد، افزود: این تورها با کمترین هزینه ۲۰ هزارتومان و بیشترین هزینه ۳۷هزار تومان در انواع مسیرها فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی از طریق تماس با سامانه ۴۳۷۹ می‌توانند اطلاع کاملی را از مسیرها، ایستگاه‌ها و آژانس‌های گردشگری به دست آورند، گفت: بخشی نیز برای دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات شهروندان تهرانی در نظر گرفته شده است که از طریق این سامانه می‌توانند مسوولان و دست اندرکاران را در جریان نقطه نظرات خود قرار دهند.

به گفته معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران هشت آژانس تورهای تهرانگردی در ۲۲ ایستگاه کلانشهر تهران فعالیت دارد، گفت: این آژانس ها تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر تابستان در طول سال نیز تورهای تهرانگردی فعالیت خود را ادامه خواهند داد، افزود: بسته های تهرانگردی نیز در حال آماده شدن است.

به گفته این مقام مسئول سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ، برای اولین بار ستاد گردشگری شهرداری تهران در تمام فصول سال به ارایه خدمات به شهروندان تهرانی فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، وی آشنایی با هویت دینی و مذهبی و ملی شهروندان را از جمله اهداف تورهای تهرانگردی دانست و گفت: تلاش داریم تا شهروندان تهران به بهترین شکل از اوقات فراغت خود استفاده کنند.