قطار «هزار و یک شب»

سوت پایان سفر قطار «هزار و یک شب» فردا در تهران به صدا در می‌آید.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، این دومین سفر قطار تُرک «هزار و یک شب» به ایران است که پنجم خردادماه از مرز رازی وارد کشور شد و قرار است فردا – 10 خردادماه – پس از پنج روز گشت در مسیرهای زنجان، یزد، شیراز، اصفهان و تهران به سفرش در ایران پایان دهد.

80 مسافر این قطار لوکس تُرک از کشورهای آلمان، آمریکا، هلند، سوییس، ترکیه و اتریش بودند که فردا آخرین توقف را در ایستگاه تهران خواهند داشت و پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر، از راه هوایی ایران را ترک می‌کنند.

با تغییر روابط سیاسی و دیپلماتیک ایران از سال 93، راه ورود برای قطارهای لوکس اروپایی به ایران باز شده است. سال 93، این قطار تُرک نخستین قطار اروپایی بود که موفق شد همراه با مسافرانش به خاک ایران وارد شود.

پس از آن نوبت به قطار مجارستانی «عقاب طلایی» رسید که یکی از لوکس‌ترین قطارهای گردشگری اروپا است، تعداد سفرهای این قطار با توجه به استقبال مسافران آمریکایی و اروپایی برای سال 2015 با افزایش همراه شده است. چندی پیش نیز یک قطار اروپایی دیگر با تعدادی گردشگر از استانبول راهی ایران شد.

تورگردانانی که برای برقراری سفرهای قطاری گردشگران در ایران تلاش می‌کنند، معتقدند؛ سود و آورده‌ی اقتصادی این نوع سفرهای برای ایران قابل توجه است. مؤید این اظهارات رقابتی است که بین آژانس‌های ایرانی برای جذب شرکت‌های خارجی فعال در زمینه‌ی سفرهای قطاری ایجاد شده است. تا کنون سه آژانس ایرانی موفق شده‌اند وارد این رقابت شوند.