امامزاده صالح

شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه در نوروز 94 حدود یک میلیون گردشگر از جاذبه های شمال تهران بازدید کردند ، گفت: در تعطیلات فروردین ماه امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 11 ایستگاه اطلاع رسانی در شمال تهران مستقر شده بود.

مجتبی یزدانی در گفت‌و‌گو با ایسنا در این خصوص افزود:پر بازدید ترین مراکزی که در این ایام مورد توجه خاص شهروندان قرار گرفت شامل مراکز تاریخی و مذهبی از جمله امامزاده صالح (ع)، موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد ، ،بازار قدیم تجریش و مجموعه های کاخ موزه سعدآباد و نیاوران بود.

وی ادامه داد:در تعطیلات فروردین ماه امسال با برنامه ریزی های انجام شده 11 ایستگاه اطلاع رسانی در مجاورت کاخ نیاوران، ورودی شهرک شهید محلاتی، مرقد مطهر امامزاده صالح (ع) و امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، موزه سینما، میدان شهید شهریاری اوین، چهار راه پارک وی، میدان دربند و قدس، جماران و موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد – مستقر شده بود.

یزدانی ادامه داد: پر بازدید کننده ترین ایستگاه های منطقه 2 ایستگاه نیاوران و دربند بود که به دلیل قرار گرفتن در دو نقطه پر تردد و خاص منطقه یک در ایام نوروز، بیشترین مراجعه کننده را داشته اند.

وی با اشاره به این که مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز در ایام نوروز میزبان گردشگران بود ، گفت: بازدید کنندگان در این ایام علاوه بر رصد خورشید از تالارهای کهکشان راه شیری، ترازوهای فضایی، فیزیک، انرژی ،تفکر و… دیدن کردند.

شهردار منطقه یک تهران به احداث و راه اندازی بوستان جنگلی یاس در شمال تهران اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران و منطقه یک و دیگر ارگانها و سازمانهای خدمات رسان با فعالیت شبانه روزی و آماده سازی بوستان جنگلی یاس این فضا را در 20 روز مهیا کردند و با استقرار دستگاه مخازن آب شرب، نیمکت پارکی، سطل زباله، سرویس بهداشتی، وسایل کامل ورزشی و بازی ،آسفالت معابر پارکی، تامین دستگاه پست برق وتامین روشنایی اصلی و فرعی پارک ، نصب آلاچیق و کباب پز، نمازخانه و پارکینگ استقرار خودرو امکانات رفاهی تکمیل شد.

وی در خصوص ایمن سازی تردد در این بوستان گفت: با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه ایمن سازی مسیر بوستان و هدایت روان ترافیکی شهروندان در محدوده آن، با نصب هشت کیلومتر حفاظ ایمنی و 1150 عدد تابلو و اجرای 15 کیلومتر خط کشی محوری انجام شد.